Skattehandläggare, Kalmar

Skatteverket / Ekonomijobb / Kalmar
2013-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-08-27) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innefattar förebyggande arbete, kontroll och service inom områdena inkomstskatt, mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter. Arbetet innebär kontakter med både företag och privatpersoner. Din initiativförmåga och förmåga att se helheten kommer väl till pass i ditt nya arbete. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

Geografiskt ansvarar vi för Kalmar, Borgholm, Mörbylånga, Torsås, Nybro, Emmaboda, Oskarshamn, Högsby och Mönsterås kommuner. Utöver detta har vi även ansvar för en stor andel av Malmös löntagare, för samtliga servicekontor i Kalmar län och för Skatteverkets hela bouppteckningsverksamhet. Det sistnämnda tillsammans med Härnösand och Visby

På skattekontoret i Kalmar är vi cirka 120 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har högskolelutbldning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik

• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• är flexibel

• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är utvecklingsorienterad och nytänkande

• har förmåga att stödja och samverka.

Det är meriterande om du har minst 1 års arbetslivserfarenhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-02-01

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Svensson, Kontorschef 010-5737429
Ilko Corkovic, Sektionschef 010-5756795
Lars  Axelsson, SACO 010-5756778
Jan-Erik Larsson, ST 010-5756762
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-5749393

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1455800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: