Skattehandläggare, Kalmar (vikariat)

Skatteverket / Ekonomijobb / Kalmar
2014-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kalmar (vikariat)" (publicerad 2014-04-30) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innefattar löpande ärendehantering, enklare utredningar och service inom områdena årlig beskattning och periodbeskattning. Arbetet innebär kontakter med både företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

Geografiskt ansvarar vi för Kalmar, Borgholm, Mörbylånga, Torsås, Nybro, Emmaboda, Oskarshamn, Högsby, Mönsterås, Västervik, Vimmerby och Hultsfred kommuner. Utöver detta har vi även ansvar för en stor andel av Malmös löntagare, för servicekontoren i Kalmar och Oskarshamn samt för Skatteverkets hela bouppteckningsverksamhet. Det sistnämnda tillsammans med Härnösand och Visby.

På skattekontoret i Kalmar är vi cirka 120 medarbetare fördelade på fem sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp som är avslutad eller kommer att avslutas inom kort

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• är flexibel och snabbt kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter

• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• har lätt för att samarbeta och har ett gott bemötande

• tar initiativ och driver på för att fullfölja uppgiften

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är ett vikariat året ut med start omgående.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-03-04

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Hasslestad, sektionschef 010-575 67 25
Lars  Axelsson, facklig kontaktperson Saco 010-575 67 78 lars.axelsson@skatteverket.se
Jan-Erik Larsson, facklig kontaktperson ST 010-575 67 62
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1797900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: