Skattehandläggare, Jönköping
Skatteverket / Ekonomijobb / Jönköping
2014-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Jönköping" (publicerad 2018-05-22) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med förebyggande åtgärder och kontroll av företag och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du jobba med granskning av inkomstdeklarationer, moms, arbetsgivarredovisning, internationella frågor eller andra arbetsuppgifter inom beskattningen. Arbetet innebär både individuellt ansvar och samarbete i grupp.
Skattekontoret i Jönköping består av ca 130 medarbetare och är organiserat i fem skattesektioner och två revisionssektioner samt en servicesektion.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp, gärna inom ekonomi eller juridik alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete som skattehandläggare
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• är resultat och målinriktad
• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har förmåga att stödja och samverka
• har gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har analytisk förmåga
Det är meriterande om du
minst två års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi, juridik eller liknande under de senaste fem åren, t ex från revisonsbyrå, juridisk byrå, bank, statlig eller kommunal verksamhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsten är tills vidare med start i januari 2015. Vi kan tillämpa provanställning
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-10-23Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMona Excellie, sektionschef 010-579 83 13
Cecilia Johansson Klasson, sektionschef 010-579 83 26
Johan Degerman, sektionschef 010-574 93 48
Kristin Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-572 97 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 2845
40320 GÖTEBORG
KontorsadressBox 2845
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2041383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.