Skattehandläggare inom revision, Sundsvall
Skatteverket / Ekonomijobb / Sundsvall
2014-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare inom revision, Sundsvall" (publicerad 2014-12-16) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som revisor
innebär komplexa, varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare. Du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du ofta går ut och möter företag i olika branscher och utreder ärenden inom flera varierande typer av kontrollinsatser.
På skattekontoret i Sundsvall är vi cirka 110 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk examen om minst 120 p/180 hp med inriktning ekonomi eller motsvarande relevant och aktuell arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i högt tempo mot uppställda mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• inger förtroende genom ett bra bemötande
• har kreativt tänkande och detektivkompetens
• är målinriktad och lösningsorienterad
• har förmåga att se både helheter och viktiga detaljer
Det är meriterande om du har erfarenhet från de senaste fem åren av bokförings- eller revisionsarbete, gärna inom skatteområdet. Det är även meriterande om du har akademiska poäng i beskattningsrätt eller handelsrätt. Om du har erfarenhet inom informationsteknologi är det också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-17Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEston Skalke, sektionschef 010-576 06 78
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Karina Lind, facklig kontaktperson ST 010-576 05 68
Anna Sjöström, facklig kontaktperson SACO 010-576 05 57
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1782613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.