Skattehandläggare inom moms och arbetsgivaravgifter, Sundsvall

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
2012-09-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare inom moms och arbetsgivaravgifter, Sundsvall" (publicerad 2014-02-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall, Mark, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Ditt nya jobb innebär:

att du i huvudsak arbetar med moms, arbetsgivaravgifter och F-skatt för små- och medelstora företag. Du söker och ger information samt utreder, analyserar och beslutar i skatteärenden. Du genomför också besök ute hos företag. På ett förtroendeingivande sätt möter du medborgare och företag med olika bakgrund och behov, via telefon, brev och besök. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel. På skattekontoret i Sundsvall är vi totalt cirka 110 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk utbildning med minst 120p/180 hp inom ekonomi
• har goda kunskaper inom informationsteknik
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service
• talar och skriver svenska väl
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• har god samarbetsförmåga och delar med dig av kunskaper

Det är meriterande om du har arbetat med bokföring på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning. Det är även meriterande om du nyligen har arbetat på Skatteverket. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-09-26

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Olsson, Sektionschef, Skattesektion 3, 010-5760581, anna.olsson@skatteverket.se
Caroline Ericsäter, HR-Konsult, 010-5723940, caroline.ericsater@skatteverket.se
Karina Lind, ST, 010-5760686, karina.lind@skatteverket.se
Maria Olsson, SACO, 010-5760541, maria.olsson@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1349743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: