Skattehandläggare inom moms och arbetsgivaravgifter, Sundsvall
Skatteverket / Ekonomijobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär
att du i huvudsak arbetar med moms och arbetsgivaravgifter för små- och medelstora företag. Du söker och ger information samt utreder, analyserar och beslutar i skatteärenden. Du genomför också besök ute hos företag. På ett förtroendeingivande sätt möter du medborgare och företag med olika bakgrund och behov, via telefon, brev och besök. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel.
På skattekontoret i Sundsvall är vi cirka 110 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi
• har goda kunskaper inom informationsteknik
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service
• kan planera, prioritera och dra slutsatser
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• har god samarbetsförmåga och delar med dig av dina kunskaper.
Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av att arbeta med bokföring på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning. Det är även meriterande om du har minst tre års aktuell erfarenhet av arbete inom skatteområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-17Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Olsson, sektionschef 010-576 05 81
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Jenny von Reis, facklig kontaktperson Saco 010-576 05 29
Henrik Ottestig, facklig representant ST 010-574 61 80
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1782536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.