Skattehandläggare inkomstskatt, Storföretagsskattekontoret, Malm
Skatteverket / Ekonomijobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du utreder och beslutar i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att lämna information och ge service. Du kommer i första hand att arbeta med inkomstbeskattning av företag och koncerner.
På storföretagsskattekontoret i Malmö är vi drygt 60 medarbetare. Kontoret tillhör storföretagsregionen, som ansvarar för beskattningen av de största företagen i landet. Regionen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Ludvika och totalt ca 400 medarbetare.
Storföretagsregionen befinner sig i ett skede av offensiv utveckling och förändring. Vi har ett starkt fokus på att förenkla och effektivisera verksamheten samtidigt som vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en spetsig och effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att öka vår stödjande och hjälpande verksamhet så att företagen gör rätt från början.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp med inriktning mot beskattningsrätt/skatterätt
• har några års aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med skatter eller redovisning inom företagsområdet
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• är utåtriktad och har ett kundanpassat förhållningssätt
• har god förmåga att samarbeta
• är strukturerad och noggrann
• är utvecklingsinriktad och flexibel
• är stresstålig
Det är meriterande om du har erfarenhet av beskattningsverksamhet inom Skatteverket. Det är också meriterande om du har arbetat med inkomstbeskattning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillsättning snarast. Provanställning kan komma att tillämpas.
Publiceringsdatum2014-01-27Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Rydell, sektionschef 010-574 66 70
Mats Åkesson, sektionschef 010-574 64 38
Lisbeth Tern, facklig kontaktperson ST 010-574 69 89
Jan Peter Olsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 67 77
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1760692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.