Skattehandläggare, Hudiksvall
Skatteverket / Ekonomijobb / Hudiksvall
2014-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Hudiksvall" (publicerad 2017-02-15) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Hudiksvall,
Nordanstig,
Söderhamn,
Ljusdal,
Bollnäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Hudiksvall,
Söderhamn,
Sundsvall,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att ha många kontakter med människor, via telefon, skriftligen och via besök. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
På skattekontoret i Hudiksvall är vi 57-60 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har examen från högskola inom ekonomi eller juridik om minst 120 p/180 hp.
• har god samarbetsförmåga och servicekänsla
• har lätt för att kommunicera med andra i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har hög arbetskapacitet och förmåga att arbeta mot uppsatta mål
• är flexibel och kan anpassa dig till nya förutsättningar.
Det är meriterande om du har godkända betyg (minst 10 p/15 hp) i skatterätt/beskattningsrätt. Det är även meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-03-19Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Persson, sektionschef 010-5768828
Annette Jernberg, sektionschef 010-577 79 34
Ingemar Hammar, facklig kontaktperson Saco 010-577 18 44
Johan Göthe, facklig kontaktperson ST 010-577 82 26
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1813026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.