Skattehandläggare, Helsingborg, vikariat
Skatteverket / Ekonomijobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg,
Ängelholm,
Lund,
Malmö,
Halmstad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att granska underlag samt att fatta beslut i skatteärenden, exempelvis beslut om debiterad preliminärskatt och inkomsttaxering av privatpersoner och företag. Arbetet kommer också att innebära vissa administrativa uppgifter. I arbetet förekommer många kontakter med medborgare och företagare, såväl skriftligen som per telefon och vid personliga möten.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en gymnasieexamen i ekonomi med godkända betyg i alla ämnen
• har god kommunikativ förmåga
• är resultat- och målinriktad
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god förmåga att stödja och samverka
• har ett gott bemötande och inger förtroende
Det är meriterande om du
• har en KY- eller YH-utbildning inom redovisning/ekonomi
• har arbetslivserfarenhet av ekonomiuppgifter
• har arbetat med skattefrågor
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är ett vikariat, i första hand t.o.m. 2014-12-31.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-10Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRenée Liljesson, Kontorschef 010-574 65 18
Jennie Schön Lif, Sektionschef 010-577 46 11
Christina Sandström, Facklig kontaktperson ST 010-577 46 94
Felicia Ljunggren, Facklig kontaktperson SACO 010-577 45 41
Uno Andersson, HR-konsult 010-577 43 10
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1775622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.