Skattehandläggare, Göteborg
Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
2015-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Göteborg" (publicerad 2018-11-15) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med kontroll, förebyggande arbete, service och löpande ärendehantering. Dina arbetsområden omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t ex att granska underlag för lämnade deklarationer, utreda och informera samt att fatta beslut i skatteärenden. Arbetet som skattehandläggare innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
På skattekontor 3 i Göteborg är vi cirka 200 medarbetare som är fördelade på tio sektioner, kontoret är inriktat på företag. Vi hanterar också en stor andel av regionens internationella frågor som rör företag och privatpersoner. Kontoret har även riksansvaret för bland annat klassificering av fartyg och beskattning av utländska sjömän.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng inom ekonomi eller juridik
• skapar förtroende och goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• hanterar krav och agerar lugnt och stabilt
• ser sammanhang och kan prioritera
• anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar såväl självständigt som i samverkan med andra
• utvecklar ditt arbete och din kompetens
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
Det är meriterande om du
har minst ett års erfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomi eller juridik. Det är också meriterande om du har akademiska poäng inom redovisning och/eller skatterätt. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom Skatteverket.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Publiceringsdatum2015-02-03Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa H Dahlqvist, sektionschef 010-573 68 27
Anders Yngström, sektionschef 010-573 54 47
Anne Holm, facklig kontaktperson Saco 010-573 51 55
Margareta Bergqvist, facklig kontaktperson ST 010-573 53 76
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 2845
40320 Göteborg
KontorsadressBox 2845
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2153273
Observera att sista ansökningsdag har passerat.