Skattehandläggare, Gävle

Skatteverket / Ekonomijobb / Gävle
2014-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Gävle" (publicerad 2017-02-15) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att ha många kontakter med människor, via telefon, skriftligen och via besök. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Gävle är vi ca. 100 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har examen från högskola inom ekonomi eller juridik om minst 120 p/180 hp.

• har god samarbetsförmåga och servicekänsla  

• har lätt för att kommunicera med andra i tal och skrift

• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut

• har hög arbetskapacitet och förmåga att arbeta mot uppsatta mål

• är flexibel och kan anpassa dig till nya förutsättningar.

Det är meriterande om du

• har godkända betyg (minst 10 p/15 hp) i skatterätt/beskattningsrätt

• har arbetat med redovisnings-/bokföringsfrågor

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kommer att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-01-24

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Persson, sektionschef 010-5768828
Annette Jernberg, sektionschef 010-5777934
Per Karlberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 15 54
Margareta Wallinder, facklig kontaktperson ST 010-574 50 23
Maria Bergstrand, HR-konsult 070-827 64 99

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1759820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: