Skattehandläggare FSK1-3 och Utlandsskattekontoret, Solna
Skatteverket / Ekonomijobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare - innebär att du kommer att arbeta främst med företag eller med internationella beskattningsfrågor. I arbetet ingår att söka, ge information samt tillhandahålla service. Det ingår också löpande ärendehantering av nya och etablerade företag samt registrera, granska och besluta i skatteärenden. Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Skatteområden som du kan komma att jobba inom är t ex inkomstskatt, moms och arbetsgivaravgifter. Vi ser vikten av lärande i arbetet.
Företagsskattekontor 1-3 arbetar med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av etablerade företags moms- och arbetsgivarredovisning, inkomsttaxering för företag, borgenärsarbete och löpande företagsärenden. Utlandsskattekontoret arbetar även med beskattning av privata personer och särskild inkomstskatt för utomlands bosatta. Vi är ca 200 medarbetare på varje kontor, uppdelade på sektioner med ca 20 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.
Vi söker dig som
• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete och med registrering. Det är också meriterande om du har erfarenhet från Skatteverkets beskattningsverksamhet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
I samband med rekrytering kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Sista ansökningsdag är 10 januari 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-12-19Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunilla Hallén, kontaktperson 010-574 21 69
gunilla.hallen@skatteverket.seCarlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Lena Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-574 83 46
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1733987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.