Skattehandläggare, för tidsbegränsad anställning till Värnamo

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo, Ljungby, Växjö, Jönköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du arbetar med information och utredningar av företag som idag redovisar moms i inkomstdeklarationen. Fr o m den 1 januari 2013 gäller nya regler och all momsredovisning ska ske i skattedeklaration. Arbetet kommer också att innebära utredning om att vissa företaget ska avregistreras från moms. I ditt arbete ingår handläggning och administrativa uppgifter som bland annat att granska underlag samt att fatta beslut. Arbetet innebär många kontakter med människor, i första hand per telefon men även skriftligen eller genom besök.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en pågående eller avslutad akademisk utbildning från högskola eller universitet om minst 120p/180 hp med juridisk eller ekonomisk inriktning
• har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende
• har tidigare arbetslivserfarenhet om minst 1 år

Det är meriterande om du tidigare arbetat med utredande arbetsuppgifter på Skatteverket, har relevant administrativ erfarenhet samt om du har akademiska poäng inom beskattnings-/skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Tjänsten är tidsbegränsad under perioden september - december 2012.

Sista Ansökningsdagen är 23 augusti 2012.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-08-10

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult, 010-57 47 293, annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se
Susanne Broholm, Sektionschef, 010-575 63 28, susanne.broholm@skatteverket.se
Helen Edenfur, Kontorschef, 010-578 44 16, helen.edenfur@skatteverket.se
Helen Ledel, SACO-representant, 010-574 73 03, helen.ledel@skatteverekt.se
Jan-Ove Andersson, ST-Representant, 010-575 63 58, jan-ove.andersson@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1310573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: