Skattehandläggare, Falun
Skatteverket / Ekonomijobb / Falun
2014-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Falun" (publicerad 2018-02-05) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som handläggare av processen företagsregistrering
innebär att du arbetar med nyanmälan, ändringsanmälan och avregistrering av företag.
Arbetsflödet kan delas in i riskvärdering, utredning och registrering. På skattekontoret i Falun har vi en koncentration av företagsregistrering i mittregionen och vi jobbar med riskvärdering och utredning på samtliga delar av processen. Det vi nu behöver förstärka är hela processen runt företagsregistrering.
Handläggning av företagsregistrering kräver såväl bred som djup kunskap inom samtliga områden som arbetsuppgiften innehåller, såsom F-skatt, moms samt näringsbeskattning.
En korrekt registrering är grunden för Skatteverkets kärnverksamhet. Även externt är det viktigt med god registerkvalitet, då Skatteverket ska förse samhället med korrekt företagsinformation.
Inom samverkanskontoren Falun och Mora arbetar cirka 150 personer.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120p/180hp inom ekonomi
• har förmåga att arbeta självständigt och resultatinriktat
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• är ansvarstagande, stabil och trygg
• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av utredningsarbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-01-10Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngela Janbjer, sektionschef 010-574 77 22
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Karl-Gustav Frank, facklig kontaktperson Saco 010-576 75 34
Gustav Nygren, facklig företrädare ST 010-576 74 62
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1746584
Observera att sista ansökningsdag har passerat.