Skattehandläggare, Eskilstuna

Skatteverket / Ekonomijobb / Eskilstuna
2014-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2018-02-01) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Eskilstuna är vi drygt 100 personer. Vi söker medarbetare till skattesektion 2. Arbetsuppgifterna utgörs av inkomstbeskattning av små och medelstora företag och preliminärdeklarationer för små och medelstora företag.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp

• har minst två års aktuell erfarenhet av arbete inom ekonomi eller juridik området, t.ex. från en revisions- eller redovisningsbyrå eller från ett företag med ekonomihantering

• ett gott bemötande och servicekänsla

• förmåga att arbeta självständigt

• god beslutsförmåga

• god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• god förmåga att stödja och samarbeta

• har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Det är meriterande om du
om du har erfarenhet av att arbeta med beskattning inom Skatteverket. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av självständigt och kvalificerat utredningsarbete.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare med  tillträde enligt överenskommelse.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-05-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuella löner

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin  Permin, Sektionchef 010-5744657

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Careligatan 2 Box 538 631 07 Eskilstuna
63107 .

Kontorsadress
Careligatan 2 Box 538 631 07 Eskilstuna

Jobbnummer
1880679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: