Skattehandläggare, Ängelholm
Skatteverket / Ekonomijobb / Ängelholm
2013-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Ängelholm" (publicerad 2018-04-20) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ängelholm,
Helsingborg,
Halmstad,
Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du handlägger ärenden inom beskattning som rör antingen privatpersoner och/eller företag. Arbetet innebär att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden samt att söka och ge information. Du kommer via telefon, skriftväxling och personliga besök möta människor med olika bakgrund och i olika situationer.
På skattekontoret i Ängelholm arbetar idag cirka 55 medarbetare fördelat på 3 sektioner. Vi arbetar med frågor inom beskattningsområdet som berör våra medborgare och företag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en utbildning från universitet eller högskola om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• är serviceinriktad med förmåga att inge förtroende och skapa goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• agerar lugnt och stabilt i kravfyllda situationer
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• har god kommunikativ förmåga med ett pedagogiskt förhållningssätt.
Det är meriterande om du har minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet från uppgifter inom juridik eller ekonomi samt om du har erfarenhet av bemötande via personliga möten eller telefon.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare med önskemål om start i maj. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-02-06Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Nilsson, Kontorschef 010-5717024
Hans Nilsson, Facklig kontaktperson ST 010-5717065
Per Holst, Facklig kontaktperson SACO 010-5774556
Linda Gertsson, HR-konsult 010-5748645
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1460110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.