Sjuksköterskor för längre vikariat till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen in på knuten är Sandviken är plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden såsom ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa områden innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.

Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 65 sjuksköterskor olika verksamheter: Vård- och omsorgsboende, korttidsboende, LSS-boende, hemsjukvård samt kväll/natt organisation.

Publiceringsdatum
2015-11-17

Arbetsuppgifter
Du har det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Procapita. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska.
Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande.Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete.
Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Schema. Arbetstidens förläggning beror på överenskommen placering. Schemaläggningsprogrammet Timecare tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 139-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Lindkvist, Enhetschef 026- 24 18 12 karin.lindkvist@sandviken.se
Carina Granath, Enhetschef Hemsjukvård 026-24 03 69 carina.granath@sandviken.se

Facklig kontakt
Kristina Eriksson Salander, Vårdförbundet 026-24 12 91 kristina.eriksson.salander@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2531861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: