Sjuksköterska
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Neurosjukvård, Neurokirurgi, / Sjuksköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Neurosjukvård, Neurokirurgi, i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2015-08-17BeskrivningVerksamhetsområde Neurosjukvård bedriver högspecialiserad vård för Västra Götalandsregionen och Norra Halland samt länssjukvård för Storgöteborg.
Verksamheten är organiserad i fyra sektioner, neurologi, neurokirurgi, rehabiliteringsmedicin samt klinisk neurofysiologi.
Avdelning 10/23 är en Neurokirurgisk vårdavdelning med totalt 27 vårdplatser varav 6-10 intermediärvårdplatser. Avdelning 10/23 är en neurokirurgisk vårdavdelning med 27 vårdplatser med integrerad intermediärvård. Hos oss vårdas patienter (både barn och vuxna) med sjukdomar i hjärna och ryggmärg såsom tumörer, blödningar och akuta skallskador, samt operationer på grund av smärta, epilepsi och onormal muskelspänning.
Dina arbetsuppgifterSom sjuksköterska ansvarar du för omvårdnad och planering av vården tillsammans med undersköterska för inneliggande patienter. Bland dina patienter finns både akut sjuka och de som läggs in för planerade ingrepp/behandlingar.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av kirurgisk vård. Tidigare erfarenhet av postoperativ övervakning och/eller erfarenhet av barnsjukvård är meriterande. Du är ansvarsmedveten, initiativrik och har en god samarbetsförmåga och kunna bemöta våra patienter och arbetskamrater på ett positivt sätt.
Välkommen med din ansökan!
Du som är nyexaminerad sjuksköterska ingår i en extra satsning, så kallat kliniskt basår, under det första året av din anställning hos oss. Tanken är att du ska få en klinisk bredd som grund att bygga vidare din kompetens på och fortsätta utvecklas hos oss.
Läs mer om basåret via denna länk:
http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Jobb-och-framtid/Kliniskt-basar-for-sjukskoterskor/Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-15
Ange följande referens när du ansöker: 2015/3860
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVårdenhetschef, Annika Björk 031-342 99 47
Vårdenhetschef, Linda Wahlström-Andersson 031-342 99 46
Facklig kontaktVårdförbundet, Anna Sundhäll 031-342 11 35
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Neurosjukvård, Neurokirurgi, Avd 10/23
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Neurosjukvård, Neurokirurgi, Avd 10/23
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 2390919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.