Självgående ekonomiassistent till produktbolag

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av ekonomiadministration och vill få fler värdefulla erfarenheter inom det området? Lockas du av en roll där du får ta ansvar och vara självgående? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Perido söker nu en ekonomiassistent till en ledande aktör inom främst hem och trädgård. De erbjuder huvudsakligen kostnadseffektiva konsumentprodukter till privatkunder men även stora företagskunder inom industrin. De behöver under en period stärka upp ekonomiavdelningen på huvudkontoret strax söder om Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar de administrativa delarna av företagets ekonomi. Du kommer exempelvis att ansvara för hantering av leverantörsreskontran. Eftersom du såväl scannar som analyserar, bokför, utbetalar och kontrollattesterar fakturor är du noggrann i ditt arbetssätt. Du kommer att få användning för dina goda matematiska kunskaper då du dessutom arbetar i de interna ekonomisystemen med bokföring av kundinbetalningar, rapporteringar och balanskontoavstämningar. Rollen erbjuder även stora möjligheter att ta mycket ansvar då du får göra kreditbevakningar av kunder, priskontroller av inköpsordrar mot fakturor och cash flow planering.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är strukturerad och därmed kan planera ditt arbete för att hålla deadlines. Under perioder med högre arbetsbelastning kan du prioritera och organisera ditt arbete men du är även effektiv när arbetsbelastningen minskar. Du är duktig på att hugga i där det behövs och har en ansvarstagande inställning till dina arbetsuppgifter. Är det dig vi letar efter?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-07-01

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst ett (1) års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av redovisning
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av elektronisk fakturahantering
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av Axapta

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 30 september med möjlighet till förlängning. Tillträde 8 augusti.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13853CS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13853CS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13853CS
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2936525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: