SJ söker Chef SJ Service Center i Ånge
SJ AB Division Marknad & Försäljning / Ekonomichefsjobb / Ånge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Ånge,
Ragunda,
Ljusdal,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJ AB Division Marknad & Försäljning i Ånge,
Gävle,
Stockholm eller i
hela Sverige Det här är SJ SJ är Sveriges första och största tågoperatör- vår ambition är också att vara Sveriges bästa. Vi söker därför dig som kan hjälpa oss att ge våra kunder bästa möjliga service. Vi erbjuder alla våra medarbetare tillgång till bra förmåner som till exempel friskvård och motion samt möjligheter till kompetensutveckling för att avancera inom företaget. Läs mer om SJ
Om tjänsten SJ Kundservice möter varje månad en bit över 200 000 kunder i flera olika kanaler. Allt från besök i butik och lounge till telefonsamtal, mejl och inlägg på sociala medier som besvaras av vårt Service Center. Vi har målet att bli Sveriges härligaste och mänskligaste kundservice och för att lyckas med det behöver vi nu lyfta vårt Service Center i Ånge ytterligare en nivå. För att fortsätta driva detta arbete mot nya höjder och framgångar så söker vi nu en ny stjärna som vill vara med på resan och bidra till att vi lyckas.
I rollen ingår att leda den lokala verksamheten genom att utveckla och coacha både ledare och medarbetare. Arbetet spänner hela vägen från det operativa arbetet i verksamheten här och nu till att höja blicken och sätta långsiktiga mål och strategier för verksamhetens fortsatta utveckling. Vi söker dig som är självgående och som är beredd att ta ett stort eget ansvar, inte bara för att jobbet blir gjort utan också för att ständigt utveckla och förbättra våra arbetssätt och processer. Som person söker vi dig som kan hitta balansen mellan den operativa verksamheten och det strategiska arbetet för att driva verksamheten framåt. Vi ser gärna att du är en kreativ problemlösare och att du kommer med nya idéer i syfte att skapa en effektivare kundservice utifrån våra behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Övergripande ansvar för att leda verksamheten lokalt.
Coacha och utveckla ledare för att ge dem förutsättningar att vara ledare.
Ansvar för att verksamheten drivs på ett effektivt sätt med god kvalitet och god kundnöjdhet.
Driva internt förbättringsarbete för att ta verksamheten till nästa nivå.
Samverka med övriga delar av bolaget i övergripande utvecklingsfrågor för att vara ett språkrör för SJ Kundservice.
Vara en del av ledningsgruppen för SJ Kundservice.
Utbildningskrav
Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet.
Färdighetskrav
Minst 5 års erfarenhet av ledande arbete inom Contact Center med fokus på Kundservice.
Minst 5 års erfarenhet av ledarskap i förändring med goda resultat.
Erfarenhet av att driva frågor strategiskt samt operativt inom en serviceorganisation.
God förmåga att driva frågor med fokus på samarbete och positiva relationer.
God förmåga att driva förbättringar genom att motivera, coacha och utveckla ledare och medarbetare.
Kunskap om arbetsgivarrollen, policys samt gällande lag och avtal.
Goda kunskaper i Office-paket.
Publiceringsdatum2017-05-08Dina personliga egenskaperHög integritet och stark ansvarskänsla.
Förmåga att tänka långsiktigt och ha strategisk höjd.
Vara inspirerande och engagerad för att kunna motivera ledare och medarbetare.
Förmåga att kunna förutse konsekvenser och kunna prioritera arbetet och fatta snabba beslut.
Förmåga att hantera kris- och konfliktsituationer.
Ha ett affärsmässigt, resultatorienterat och kundfokuserat synsätt.
Strukturerad och analytisk för att kunna prioritera och arbeta lugnt och metodiskt.
Empatisk, nytänkande och lösningsorienterad för att hitta nya lösningar.
Förmåga att på ett bra och tydligt sätt kunna samverka och kommunicera med både ledare och medarbetare.
Förmåga att vara lyhörd och se både detaljer och helheten för att förstå både medarbetarnas och verksamhetens situation, behov och förväntningar.
Personalansvar Tjänsten innebär ett personalansvar för ca 100 kundkommunikatörer samt 4 direktrapporterande gruppchefer.
Punktlighet är SJs viktigaste hållbarhetsmål. Alla medarbetare bidrar till att tågen ska vara punktliga och att vi respekterar varandras tid. SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar vår konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.
Ansökan Sök nu om du vill vara med och skapa förutsättningar på vår resa mot att bli Sveriges härligaste och mänskligaste kundservice! Urval sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Enl. ök Enl. ök
Ersättning Enl. ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Airell, Chef Kundservice 010-751 5802
FöretagSJ AB Division Marknad & Försäljning
AdressSJ AB Division Marknad & Försäljning
Vasagatan 10
10550 Stockholm
KontorsadressVasagatan 10
Jobbnummer 3482632
Observera att sista ansökningsdag har passerat.