Shared Services Center Manager

KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vill du vara med och bygga upp en ny ekonomifunktion? Är du ekonom i grunden och har erfarenhet av personalledning? Vår expansiva kund behöver en personalansvarig för deras nyaetablerade Shared Service Center för leverantörs- och kundreskontra!

Vår kund är ett expansivt företag i fordonsbranschen. Du kommer att bli erbjuden en tjänst på heltid och tillsvidare, med en provanställning på sex månader.

Om företaget
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som Konsult. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare och kunder. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.


Arbetsuppgifter
Nu söker vi en person som skall vara med och bygga vår kunds nya funktion "Transactions Shared Service Center inom leverantör- och kundreskontra". Detta är en nyckelposition i organisationen med övergripande syfte att säkerställa att dessa stora transaktionsflöden sker med hög grad av kvalitet, servicenivå och effektivitet. Du ansvarar för att utveckla och säkerställa kvalitativa och effektiva rutiner och processer inom området. Detta innefattar även ett ägarskap för tillhörande IT-system, bla scanning av leverantörsfakturor.

Du leder, motiverar och utvecklar medarbetarna inom den egna organisationen och du säkerställer en god samverkan och kommunikation med intressenter runtom i koncernen. Du rapporterar till Ekonomichefen.

Övergripande ansvar över:
• Bygga upp ekonomifunktionen/Shared Service Center för leverantörs- och kundreskontra
• Leverantörs- och kundbetalningar
• Rutiner för påminnelsehantering
• Avstämningar vid bokslut (månad, kvartal, år)
• Driva den dagliga verksamheten
• Vara bollplank och coacha verksamheten i frågor rörande rutiner och processer
• Driva, koordinera och utveckla rutiner och processer
• Säkerställa att gruppen arbetar mot deadlines
• Personalansvar för ca 10 personer
• Förvaltning samt utveckling av system hänförliga till dessa flöden


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av liknande tjänst med fokus på Intern kontroll och personalledning. För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat på några av de större revisionsbolagen alternativt ett större företag, samt är van att driva och utveckla processer. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Det är viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.
För att passa till den här tjänsten ser vi att:
• Du är utvecklingsinriktad person som trivs med att arbeta i en dynamisk organisation
• Du har en god strategisk och analytisk förmåga i kombination med noggrannhet och en förmåga att skapa struktur
• Som ledare är du en kulturbärare och en förebild. Du har ett coachande förhållningssätt och en god förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom andra
• Du bygger förtroende och skapar förankring genom samarbete och delaktighet.
• Som ledare är du prestigelös och coachande.
• Det är inte viktigt för dig att vara chefen på avdelningen, utan på ett naturligt sätt är du ledaren som medarbetarna känner att de kan gå till och be om hjälp, tips och råd. Du inger förtroende och tillit, vilket du värderar högt och gärna ger vidare till dina medarbetare.
• Vidare så har du en naturlig förmåga att se helheten och kan prioritera och genomföra

Stämmer punkterna in på dig? Då ser vi fram mot just din ansökan!




Övrigt
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Urval sker löpnade, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Skickar därför in din ansökan redan idag via kfx.se!
Slutkandidat kommer att genomgå en bakgrundskontroll.

Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 3535
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031-7111 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4503738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: