Servicekoordinator till Leica Geosystems

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-06-27

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till januari 2024. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Leica Geosystems.

Om företaget
Leica Geosystems har i över 200 år varit revolutionerande inom mätteknik och skapat helhetslösningar för proffs över hela världen. De är ett marknadsledande företag som levererar tjänster och produkter inom såväl mät- och positioneringsutrustning, som kompletta maskinstyrningssystem för entreprenadmaskiner och för personal på bygg- och anläggningsprojekt. Med kontor på ett stort antal platser runt om i hela Sverige och ca 130 anställda, prioriterar Leica Geosystems alltid att vara nära kund. De jobbar i skräddarsydda team med säljare, produktspecialister, service & support med flera. De sätter stort fokus på att ha den spetskompetens som är nödvändig för att möta behoven hos sina kunder.

Leica Geosystems är en del av Hexagon - en global ledare inom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, vars teknologier formar sammankopplade och autonoma ekosystem i städer och i industriell produktion, för att säkerställa en skalbar och hållbar framtid. Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har ca 21 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning på omkring 3.9 miljarder euro. Läs mer på www.hexagon.com

Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicekoordinator arbetar du med att hantering av ärenden kopplat till Leica Geosystems interna och externa serviceverkstäder runt om i Europa. Du tar emot inkommande förfrågningar via telefon och mejl, därefter säkerställer du administrering av tillhörande inköpsorder i SAP. Ofta är det utrustning som skall levereras till andra verkstäder, och då ansvarar du även för att tillhandahålla korrekt leveransdokumentation. Efter avslutat ärende ansvarar du även för avrapportering i SAP.

Utöver arbetet mot internationella kontaktytor ingår du i ett team som ansvarar för nationell koordinering. Du tillsammans med teamet har ett övergripande ansvar för att ta emot och handlägga inkommande uppdrag via telefon eller mail från kunder eller återförsäljare. De ärenden som inkommer är både kopplat till serviceunderhåll och nyinstallationer och du ansvarar för att fördela ärendena vidare till In -house servicetekniker. Därtill handlar det till viss utsträckning också om att omprioritera resurser vid akuta behov. I rollen är du länken mellan lager, order och kunder och har daglig kontakt med nämnda funktioner.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning
• Tidigare arbetslivserfarenhet i en administrativ och/eller koordinerande roll, meriterande med erfarenhet från teknik- och/eller logistikbranschen
• Goda kunskaper i Office365 och affärssystem, meriterande med kunskap i SAP
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen är du noggrann i ditt arbete och har en förmåga att planera och driva arbetet framåt. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, arbetar på ett strukturerat sätt samt har förmågan att prioritera rätt saker. Vidare är du flexibel och ser inga problem med att dagens schema kan bli omprioriterat för mer akuta behov. Som person uppskattar du att skapa god kontakt med kunder och att lösa problem som bidrar till nöjda kunder. Rollen innebär många kontaktytor vilket ställer krav på både din kommunikativa- och samarbetsförmåga. Slutligen är du en positiv person som vågar ta egna initiativ och hitta lösningar på problem.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Ebba Sjöqvist
ebba.sjöqvist@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7919487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: