Servicekoordinator / Serviceadministratör / Sick

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2021-04-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicekoordinator / Serviceadministratör / Sick" (publicerad 2021-05-31) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-04-14

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos SICK. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
SICK grundades 1946 och är idag ett globalt företag med nästan 50 dotterbolag och delägda bolag samt en mängd agenturer. Företaget har idag ca 9000 medarbetare runt om i världen varav ca 80 anställda i Sverige och Norge. Idag är SICK en av de världsledande tillverkarna av sensorer och applikationslösningar för industriella användningar. I fokus för verksamheten står att tillhandahålla intelligenta sensorlösningar som ger mervärde för kunder inom olika branscher och deras verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; fabriks-, logistik- och processautomation. SICK har ett stort produktutbud och fokuserar på säker och effektiv styrning av processer, till skydd för människor mot olyckor och för att undvika att skada miljön.


Dina arbetsuppgifter
Som servicekoordinator på SICK tar du emot kundernas inkommande serviceuppdrag för den maritima verksamheten. Du koordinerar, planerar och fördelar maritima serviceuppdrag till teamets servicetekniker och du koordinerar uppdragen mellan servicetekniker och kundernas fartyg. I dagsläget består teamet av koordinatorer samt servicetekniker där ni gemensamt har ansvar för ert geografiska distrikt som består av Europa och Afrika. Uppdragen du koordinerar är av varierande karaktär och innebär förebyggande underhållning, service, nyinstallationer, support, reparationer och felsökningar av produkterna hos företagets sjöfartskunder. Rollen innebär många kontaktytor där du samarbetar med olika avdelningar inom den globala SICK organisationen samt nationella och internationella kunder.

Du arbetar dagligen med problemlösning med ärenden av olika karaktär där du får utmanas och utvecklas!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av projektledning eller koordinering, orderhandläggning och servicefakturering alternativt innesälj
• God systemvana och erfarenhet inom SAP
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Tekniskt intresse
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du har erfarenhet från industri eller sjöfart
• B-körkort och tillgång till egen bil är en fördel pga den rådande situationen samt var kontoret är beläget

För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Du gillar att arbeta i flera projekt och processer samtidigt och du arbetar på ett stresståligt vis. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och är bekväm med att kommunicera på engelska då rollen innebär många internationella kontakter. Du trivs i sociala sammanhang och ser dig själv som en positiv problemlösare! Här motiveras du av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Då rollen innebär stort ansvar ser vi att du trivs i en roll där du på egen hand kan driva ditt arbete framåt och där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete. Vi ser att du är en person som är orädd och tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer och förslag då det finns en önskan och öppenhet att påverka och effektivisera servicefunktionen och skapa en bättre struktur.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sätra
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: serviceadministration, service, admin, order, support, koordinator

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5691811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: