Serviceinriktad Löneadministratör till byggvaruhandelsföretag
SW / Ekonomiassistentjobb / Nacka
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad Löneadministratör till byggvaruhandelsföretag" (publicerad 2016-01-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Nacka,
Örebro,
Köping,
Katrineholm,
Västerås eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en noggrann och serviceinriktad löneadministratör. Kundföretaget är ett väletablerat byggvaruhandelsföretag som har kontor med anslutning till byggvarhus i Nacka. Du hanterar lön för 250 anställda. Du är ensam löneadministratör men sitter tillsammans med 25 medarbetare varav 7 personer är på ekonomiavdelningen. Tjänsten är på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med mycket goda chanser till övergång till kund.
Tjänstebeskrivning
Du är ensam Löneadministratör och hanterar företagets löner - 250st - från ax till limpa. Månadslöner och timlöner tillämpas. Du hanterar frånvarohantering - så som semester, sjukfrånvaro och föräldraledighet - pensioner, försäkringar samt statistik till exempelvis SCB, Fora och Collectum. Tolkning av kollektivavtal samt administration av anställningsavtal och arbetsgivarintyg är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Du supporterar chefer och medarbetare i organisationen i lönerelaterade frågor.
Det här är tjänsten för dig som är Löneadministratör och vill visa vad du går för i rollen på ett väletablerat byggvaruhandelsföretag!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet från att arbeta med löner i minst 3 år. Vi ser gärna att du har arbetat i Hogia och/eller TIL Tid sedan tidigare eftersom vår kund använder det systemet, men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i löne/tidsrapporteringssystem. Du är datavan och har goda kunskaper Officepaketet.
Som person är du kommunikativ och serviceminded. Du är noggrann, ansvarsfull och kan hålla deadlines. Du är prestigelös samtidigt som du gärna tar intiativ för att effektivisera. Du fungerar utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start omgående med anställning hos SW och 6 månader framåt. Tjänsten innebär mycket goda chanser till övergång till kund.
Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontorstider 6 månder start omgående. Mycket god chans till övergång till kund.
Publiceringsdatum2015-12-11ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2573056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.