Serviceinriktad bovärd med inriktning arbetsmarknad

Mölndals kommun / Fastighetsskötarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige. Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals drygt 70 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i två verksamhetsområden: IFO (individ och familjeomsorgen) och AFE (arbetsmarknad, försörjning och etablering). Till förvaltningen hör även en administrativ stab. Förvaltningen har under flera år arbetat för mindre enheter och ansvarsområden med förutsättningar för ett nära ledarskap.

Mölndals stad har sedan 2016 tagit emot nyanlända människor som anvisats till staden av migrationsverket. För att kunna möte behovet av bostäder för människor som anvisats till kommunen av migrationsverket, har staden olika temporära boendelösningar som exempelvis lägenheter, modulhus, villavagnar.


Publiceringsdatum
2019-10-11

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och serviceinriktad bovärd till vår enhet AME insats etablering.
Din huvuduppgift som bovärd är att under ledning av enhetschefen ansvara för tillsyn av våra temporära boende samt vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.

I dina arbetsuppgifter ingår:
• skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster, ge information och rapportera hyresgästernas synpunkter
• utföra regelbunden och systematisk rondering enligt fastlagt schema i boendebeståndet och i uterum i anslutning till bostäderna
• planering och beställning av reparationer och löpande underhåll. Åtgärda mindre fel
• praktiskt arbete när behov uppstår ex flytt av möbler, forsla bort skräp etc.
• hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen
• driva mindre projekt ex utbildningsinsatser på uppdrag av enhetschefen
• -tillsammans med den enskilde ta fram olika utvecklingsstrategier och aktivitetsplaner som leder till ökad anställningsbarhet och i det ingår samarbete med kollegor på AME insats och andra aktörer
• följa med personer vid intervjutillfällen och det finnas med och stötta den enskilda i kontakten med praktikansvarig/arbetsgivare



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot arbetsmarknadsfrågor, exempelvis personalvetare, beteendevetare. Tidigare erfarenhet från arbete med människor som är i behov av stöttning på olika sätt, exempelvis arbete med människor som står långt ifrån arbetslivet, har en psykosocial problematik etc. är meriterande. Eftersom arbetet kräver kontakt med nyanlända människor som huvudsakligen har ett annat modersmål så är det meriterande om du behärskar flera språk, företrädesvis arabiska. Svenska är dock det språk som främst ska användas i arbetet. Eftersom tjänsten är organiserad under social- och arbetsmarknadsförvaltningen så är det önskvärt att du har kännedom om hur socialtjänsten arbetar.

Du bör vara van att arbeta i datasystem, exempelvis Word, Exchange, Excel, journalhanteringsystem. Körkort är ett krav. Vi söker särskilt dig som har en hög servicenivå, kan arbeta självständigt och som tar ansvar. Du har god vana att möta människor i en utsatt situation. Tjänsten kräver att du kan kommunicera tydligt och lättfattligt och att du har tålamod. Även din förmåga till samarbete värderar vi högt. Du kommer att var en del av ett team som har målet att leverera bästa kvalitet till våra hyresgäster.

Tjänsten som bovärd är en förhållandevis ny tjänst i staden. Du kommer därför att vara med att forma och utveckla tjänstens innehåll. Detta kräver att du är kreativ och flexibel, har god förmåga till att utveckla arbetet tillsammans med kollegor och chef samt framförallt med de/dem du arbetar för.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mölndals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A908015".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Jobbnummer
4864564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: