Servicehandläggare till Statens servicecenter, Kiruna

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Kiruna
2019-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Statens servicecenter, Kiruna" (publicerad 2022-04-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Överkalix, Boden eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Servicekontoret i Kiruna består av tre medarbetare. Du kommer att arbeta i team där du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara aktiv och bidra.

Vi söker nu servicehandläggare med placeringsort i Kiruna men det kan komma att förekomma arbete på andra servicekontor i området.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Största delen av ditt arbete är att stötta och guida kunder att hitta lösningar på sina myndighetsärenden till Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan via i första hand digitala kanaler. Du ger även snabb och professionell service från privatpersoner och företag gällande generella myndighetsfrågor. På kontoret i Kiruna utfärdar man ID-kort.

Du arbetar på uppdrag av de tre myndigheterna vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att fokusera, lyssna och coacha kunderna till självhjälp. Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

Publiceringsdatum
2019-12-16

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• B-körkort

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket gott bemötande och servicekänsla
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att hantera flera kunder parallellt
• Är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• Ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• Förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• Är pedagogisk och har förmåga att coacha
• Är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer

Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda kunskaper i att tala finska

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.

Anställningen är placerad i Kiruna.
Resor kan förekomma.
Säkerhetsprövningsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 6 januari 2020. Intervjuer planeras att utföras under vecka 3-4.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5004220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: