Servicehandläggare till Statens servicecenter, Helsingborg
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Helsingborg
2022-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Statens servicecenter, Helsingborg" (publicerad 2024-01-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Helsingborg,
Landskrona,
Klippan,
Eslöv,
Lund eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
I Helsingborg skall vi nu utöka med ytterligare ett servicekontor som kommer att ligga på Drottninghög och planeras att öppnas vintern 2022, nvuvarande kontor är placerat på söder i Helsingborg. Till kontorsområde Helsingborg söker vi därför nu medarbetare som skall bemanna båda kontoren. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.
I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.
Publiceringsdatum2022-03-02KvalifikationerDu drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete
Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter
Övrig informationAnställningarn är tillsvidare och på heltid.
Startdatum enligt överenskommelse.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 30 april 2022. Urval kommer att ske löpande.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Nadereh Veis Mohammadi, Facklig kontaktperson (SACO-S)
010-557 01 23 Jobbnummer 6396623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.