Servicehandläggare till servicekontoret i Stockholm city

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 051485-2008
Var med att starta och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början när de första servicekontoren i Försäkringskassans och Skatteverkets regi byggs i Stockholm.
Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Genom samverkan kan myndigheterna förbättra servicen och informationen till medborgare och företag på ett kostnadseffektivt sätt. Myndighetssamverkan i det personliga mötet ger förutsättningar för myndigheterna att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för alla myndigheternas områden.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger rådgivning och hjälp till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. 
Vi söker dig
som kan ge kvalificerad service och hjälpa människor och som vill arbeta i en mångkulturell miljö. Du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift.  Du har personlig mognad och inlevelseförmåga, och vill arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du skall ha
• högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov inom service och/eller kommunikation t ex erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera.
•  kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde utöver svenska och engelska är meriterande.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Lilian Brissman, 08-676 17 42, Anett Themelios 08-676 42 46 eller Eva Lång 08-676 38 44. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa eller Hans Åkerlund 08-7867969, Sara Ohlin, 08-786 91 27 och Lisa Aveholt 08-786 98 83, Försäkringskassan HR Direkt. Kontaktpersoner i fackliga frågor vid Försäkringskassan är för ST, Anne Hagberg, 08-676 39 23 och för SACO, Linda Sundsten, 08-676 15 84.

Publiceringsdatum
2008-09-21

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 051485-2008 senast den 5 oktober 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
315916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: