Servicehandläggare, Nyköping
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Nyköping
2017-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Nyköping" (publicerad 2018-02-12) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Servicehandläggare, Nyköping
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Nyköping är vi 3 medarbetare och tillhör Kundmötesavdelningen. Tillsammans med kontoren i Södertälje och Visby bildar Nyköping en sektion med ca 20 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat som servicehandläggare under de senaste åren på Skatteverket eller på Försäkringskassan.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Tillträde 2018-04-01 eller enligt överenskommelse. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-12-11ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNiklas Åkerlund, sektionschef 010-579 97 13
Anette Alsing, Rekryterare
anette.alsing@skatteverket.seAnna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Jonny Järvebro, facklig representant SACO 010-579 95 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Östra Rundgatan 11
61133 Nyköping
KontorsadressÖstra Rundgatan 11
Jobbnummer 3846748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.