Servicehandläggare, Jönköping
Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Jönköping är vi sju medarbetare och tillhör Skattekontoret i Jönköping, Östra regionen. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att kommunicera, tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• ser helheter, stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat vid något av servicekontoren där Skatteverket eller Försäkringskassan är huvudman.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är ett vikariat och tidsbegränsad t o m 31 augusti 2015.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Susanne Broholm på telefon 010-5756328. Kontaktpersoner i fackliga frågor är Kerstin Nordström (ST), 010-579 83 45 och Kristin Andersson (SACO), 010-572 97 34.
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast 9 januari 2015. Bifoga inga betygskopior, intyg eller liknande i din ansökan då dessa tas med till en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2014-12-08Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Broholm, sektionschef 010-575 63 28
Kerstin Nordström, facklig kontaktperson ST 010-579 83 45
Kristin Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-572 97 34
Jeacline Hedlund, HR-konsult 010-572 20 56
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Barnarpsgatan 62 Jönköping
55333 Jönköping
KontorsadressBarnarpsgatan 62 Jönköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2094364
Observera att sista ansökningsdag har passerat.