Servicehandläggare, Härnösand
Skatteverket / Juristjobb / Härnösand
2017-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Härnösand" (publicerad 2019-01-23) ⬅️
Visa alla juristjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Härnösand är vi två medarbetare och tillhör Folkbokföringskontoret norra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• har mycket servicekänsla
• är pedagogisk och kommunikativ i tal
• är flexibel och har ett positivt förhållningssätt
Det är meriterande om du har arbetat som servicehandläggare under det senaste året. Det är också meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från en statlig myndighet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kommer att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Christopher Henberg på telefon 076-722 47 01. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Sandra Jonsson på telefon 010-572 34 55. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Anna-Maria Andersson telefon 010-579 97 78 och för Saco Jens Nordin telefon 010-577 63 29.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 59493-17 senast den 13 mars 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-02-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristopher Henberg, sektionschef 010-576 06 25
Sandra Jonsson, HR-konsult 010-572 34 55
Anna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Jens Nordin, facklig kontaktperson Saco 010-577 63 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 123
17194 Solna
KontorsadressBox 123
Jobbnummer 3342614
Observera att sista ansökningsdag har passerat.