Servicehandläggare, Härnösand

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand, Mark, Kramfors, Sundsvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Härnösand kommer du att arbeta tillsammans med två kollegor och tillhöra Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet norra.

Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som:

• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel och ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som servicehandläggare.

Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-01-23

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Lundvik, Sektionschef 010-579 95 84
Ann-Sofie Vidlund Stendalen, HR-Specialist Rekrytering 010-574 67 68
Anna-Maria Andersson, Facklig Kontaktperson ST 010-579 97 78
Per-Olof Karlsson, Facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Köpmangatan 5
87130 Härnösand

Kontorsadress
Köpmangatan 5

Jobbnummer
4571464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: