Servicehandläggare, Göteborg, Nordstan/Rosenlund

Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö. Detta ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en pågående eller nyligen avslutad eller har mycket god erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• följer och deltar aktivt i samhällsutveckling gällande relevanta tekniska tjänster och hjälpmedel
• har mycket god förmåga att tala svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt i fysiskt möte med kund. Vi förväntar oss även att du e-deklarerar samt har vana av att använda dig av mobilt BankID.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad under sommaren 2014.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 1 juni t.o.m. 31 augusti.

Har du frågor om rekryteringen, maila HR-Konsult: Theresa James på 010-574 93 64. Alternativt maila sommarjobb@skatteverket.se .

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Marita Sjökvist på 010-579 72 27 eller Anna-Karin Regenberg på 010-5747357.  Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST: Daris Ramic 010-5799101 och för SACO: Julia Cebe 010-5799101.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 66849-15 senast den 6:e mars. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2015-02-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2825
40320 GÖTEBORG

Kontorsadress
Box 2825

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2176416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: