Servicedesktekniker till företag inom Bank & finans i centrala S

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker till företag inom Bank & finans i centrala S" (publicerad 2017-03-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Wise IT är på jakt efter en duktig helpdeskmedarbetare till välkänd och attraktiv kund.

Passar jobbet dig?

De anställda på företaget trivs väldigt bra och stannar i snitt längre än genomsnittet. Här kan man starta i en roll och göra karriär. Företaget satsar på sin personal och lyfter medarbetare som gör ett bra jobb. Det händer hela tiden saker på företaget som är i ständig utveckling och man är positiv till förändring.

För att garantera en bra start får du som kommer ny två veckors utbildning där du sitter och pratar med flera olika kollegor och går igenom alla delar du behöver för att komma igång.

Att arbeta som Wise IT konsult

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Din vardag

IT support och ärendehantering. Ärendena som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Du får arbeta mycket i Active Directory samt göra felsökningar och problemlösning i Windowsmiljö. Samtalen kan röra allt från ett program hängt sig eller en trasig skärm till mer knepiga problem där du har kundens kunskapsdatabas och dina kollegor till din hjälp.

Arbetsverktyg: telefon, fjärrstyrning och mejl.

Publiceringsdatum
2016-07-05

Övrig information
Din nya arbetsplats är lokaliserad i ett lugnt område med ljusa lokaler på Gärdet i centrala Stockholm. Dina blivande kollegor tillika bollplank är ett gäng på 12 personer med god sammanhållning. Tjänsten ingår i Wise ITs konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att bli anställd hos oss på Wise IT och jobba ute hos vår kund. I gruppen av kollegor hos kunden finns redan andra Wise IT konsulter.

Vem är du?

Kunden letar efter dig med IT utbildning som arbetar med IT/teknisk support idag och vill ta nästa steg. Antagligen har du arbetserfarenhet av Active Directory, Ärendehantering, Windows 7/8/10, MS Office, Skrivarhantering med mera. Har du koll på ITiL processsverk är det ett plus.

Låter detta intressant?

Vi ser fram emot Din ansökan redan idag då jobbet kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag!

För mer information om tjänsten så maila Malin Reisner Kandidatansvarig Wise IT på malin.reisner@wiseit.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
malin reisner malin.reisner@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
2939748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: