Servicedesktekniker till Dicom!
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker till Dicom!" (publicerad 2017-10-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Servicedesktekniker
Är du i början av din IT-karriär, brinner för service och vill jobba i en Servicedesk? Nu söker vi en servicedesktekniker till Dicom!
Dicom Datautveckling levererar trygg IT outsourcing med snabb service och support. De tar hand om delar av- eller hela företags IT miljöer, allt från servrar, nätverk, internet och backup till kontorets lokala IT-behov i form av t.ex. nätverk och Wi-Fi. De tar även ansvar för arbetsplatser, både Mac- och Pc-miljöer samt iOS/Android.
För fjärde året i rad placerar sig Dicom i topp två inom Outsourcing och drift i Radars oberoende leverantörsundersökning kring kundnöjdhet. 2012 kom de tvåa, 2013 etta, 2014 tvåa och nu 2015 tvåa igen. Inget företag har lyckats nå samma toppresultat fyra år i rad. Rapporten bygger på analysdata från ca 1000 svenska verksamheter.
Om rollen
Som servicedesktekniker hos Dicom är du det viktigaste ansiktet utåt för att skapa ett intryck som förmedlar att vi har Sverige nöjdaste kunder. Detta är minst lika viktigt som din kunskap kring att ta hand om de supportärenden som inkommer via mail och telefon.
Arbetsuppgifterna består bland annat av felsökning av hård- och mjukvara, kontohantering (t.ex. AD och Office 365), installation av applikationer, felavhjälpning via fjärrverktyg osv. Många av dessa områden vävs in i den tjänsteflora Dicom levererar till sina kunder där allt från Trygg Arbetsplats till virtuell server ingår.
Du kommer även att ha kontakt med kunders tredjepartsleverantörer, exempelvis när man stöter på ärenden man inte kan lösa. Gruppen löser idag ca 90% av de ärenden som inkommer, så här får du möjlighet att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer.
Rollen som servicedesktekniker hos Dicom ställer höga krav på att du är serviceinriktad och att du brinner för problemlösning. Du ansvarar för att de ärenden som du tar dig an registreras i ärendehanteringssystemet samt att dessa följs upp och åtgärdas. Då det inte löpande kommer in supportärenden är det viktigt att du är självgående och initiativrik. Gruppen gillar att jobba under mottot "Det finns alltid någonting att göra".
Publiceringsdatum2016-03-24ProfilVi söker dig som har arbetat i en servicedesk i minst 1 år. Om du har arbetat i en liknande servicedesk mot externa kunder är det meriterande. Du är van vid att sätta dig in i flera olika applikationer och system samt vid att hålla ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i felsökning och problemlösning.
Vi vill att du har:
Goda kunskaper i alla Windowsoperativ från och med Windows 7
Goda kunskaper i Office 365 och administration av Office 365
Goda kunskaper i Office 2010 - 2016 (Outlook, Word, Excel)
Goda kunskaper i Active Directory
Grundläggande kunskaper om nätverk
Grundläggande kunskaper om brandväggar
Grundläggande kunskaper om Antivirus
Grundläggande kunskaper om SPAM
Grundläggande kunskaper i Mac OS X
Det är meriterande om du har:
Goda kunskaper i Mac OS X
Grundläggande kunskaper i Windows server 2008 - 2012
Microsoft SharePoint
Microsoft SQL Server 2008 och framåt
Förståelse för DNS
För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande engelska och svenska.
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dicom
Start: 1 maj alternativt 1 juni
I denna rekrytering har Dicom valt att samarbeta med Dfind IT som tar hand om alla ansökningar och rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att ske löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
malin.karlsson@dfind.se [ mailto:
malin.karlsson@dfind.se ] eller
tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:
tiffany.nasvall@dfind.se ]
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-22
Ange följande referens när du ansöker: 200898339
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Karlsson
malin.karlsson@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 2743297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.