Servicedeskhandläggare till löne- & ekonomisupporten i Östersund

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Om avdelningen och enheten:
"Att jobba som Servicedeskhandläggare är roligt och varierande - ibland har vi mycket att göra och ibland har vi det lugnare, som på de flesta arbetsplatser. Vad som är bestående är att vi har ett fint arbetsklimat med ett öppet, tydligt och uppmuntrande ledarskap som gör att vi alltid känner oss uppskattade och välkomnade på jobbet" - Ann-Kristin Nordin, Servicedeskhandläggare.

Motiveras du av att arbeta i ett team som tillsammans strävar efter att erbjuda kunden den bästa upplevelsen genom att guida och hjälpa kunder både via telefon och i ärenden? Trivs du i en miljö som ständigt utvecklas och vill lära dig något nytt varje dag? Vill du ta ansvar och initiativ till förbättringar i kundmötet, arbetssätt och kompetensutveckling? Då passar detta uppdrag dig.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete tillsammans med trevliga och ambitiösa kollegor som tar ansvar och initiativ till att nå våra målsättningar varje dag. Vi arbetar med tillitsbaserat ledarskap och erbjuder våra medarbetare bra förmåner såsom friskvårdstimme på arbetstid, friskvårdspeng, extra semesterdagar samt möjlighet till distansarbete.

Statens servicecenters Kundmötesavdelning tillhör Verksamhetsområde Myndighetsservice och är placerad i Östersund. Vi består av cirka 55 medarbetare uppdelat i tre enheter och vi är vägen in för våra myndigheter som anslutit sig till våra tjänster inom lön och ekonomi. Vi behöver nu förstärka Supportenhet 1 med fler kompetenta och drivna Servicedeskhandläggare till vår löne- och ekonomisupport.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Servicedeskhandläggare arbetar du med 1:a linjens support genom att i första hand ge kundservice via telefon och via vårt ärendehanteringssystem, där ärenden kommer in via Portalen. Tillsammans med dina kollegor så guidar du i och besvarar frågor om våra löne- och ekonomisystem dagligen utifrån fastställda mål. Huvudfokus ligger på att bemöta våra kunder med lyhördhet och engagemang, samt att anpassa ditt bemötande efter kundens behov. Vi arbetar med proaktiv kundservice och vill alltid försöka överträffa kundernas förväntningar. Vårt uppdrag är att ständigt förbättra och effektivisera vår kundservice utifrån kundernas behov och att bidra till en effektivare statsförvaltning.

Publiceringsdatum
2023-05-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av kundservice, supportverksamhet eller motsvarande

Dessutom är det meriterande om du:

• Har erfarenhet av teknisk support, ex. guidning i system, lösenordsbyten m.m.
• Har erfarenhet av att arbeta i flera stora system samtidigt och kunna växla mellan dessa
• Har arbetat med kundservice via telefoni

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Mycket god förmåga att ge hög service och gott bemötande till våra kunder
• God samarbetsförmåga
• Arbeta självständigt utifrån gruppens uppsatta mål
• God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Är bekväm med att kommunicera på engelska i tal och i skrift
• God initiativförmåga

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Östersund.
Startdatum, 1 september eller efter överenskommelse.

Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas och för anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 juni 2023. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Intervjuer sker löpande samt under vecka 24-26.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Lisa Kärnebro Berggren, Enhetschef
010-350 50 05

Jobbnummer
7795746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: