Service-minded Assisstent till avdelningen Supporting Process IT
Scania CV AB / Assistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania genomgår en omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar. Transformationsprocesser, självkörande lastbilskonvojer och logistiklösningar är grundpelare i en framtid som bara börjat. En fascinerande utveckling som till stora delar är IT-driven. Där inget kommer att vara som det är. Där vi ska vara världsledande. Och det börjar med dig.
Avdelningen Supporting processes IT (IZ) levererar systemstöd till Finance, Inköp, HR och ERP lösningar via Microsoft Dynamics och SAP. Avdelningen består av ca 140 medarbetare varav 13 chefer.
Gillar du att vara i händelsernas centrum och vill ge bästa möjliga service till hela vår avdelning? Är du proaktiv och vill stötta IZ ledningsgrupp genom att jobba med det som behövs långsiktigt och för stunden, som att driva projekt självständigt, med uppföljning av det strategiska arbetet och att kommunicera informationen utåt.
Publiceringsdatum2019-12-16ArbetsuppgifterSom chefsassistent är du en del av IZ ledningsgrupp och din huvuduppgift att proaktivt stötta IZ ledningsgrupp och hela avdelningen i stort och smått. Du ansvarar för att planera och hålla i möten, dokumentera och följa upp beslut på ett strukturerat sätt samt stötta oss med uppföljning av vår strategiska plan. Du kommer att jobba i team men även självständigt driva uppdrag inom avdelningen. Du stöttar även hela avdelningen administrativ med exempelvis beställningar av behörigheter, utrustning (SW/HW) och travel management.
ProfilDu är service-minded med en lösningsorienterad inställning och trivs i en miljö som kännetecknas av ett högt tempo där förändring är en del av vardagen. Du behöver ha förmågan att hantera flera saker samtidigt och prioritera vad är viktigast att fokusera på. Du har en god kommunikationsförmåga och tar dig an dina uppgifter noggrant och effektivt. Du är lyhörd och har en förmåga att snabbt fånga upp behov. Goda kunskaper i MS Office, skapa presentationsmaterial i PowerPoint och jobba med uppföljningar i Excel. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Vi tror att du har jobbat som projektledare eller projektadministratör i ca 2-5 år. En eftergymnasial utbildning och relevanta certifieringar är meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, m.m. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express.
För ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sirpa Södereng (IZ / Director Supporting Processes IT), 08-553 702 57 or Enrico Richiello (Rekryteringscenter) 070 085 62 27.
Din ansökan
Vi ser framemot din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 12'e Januari. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Job Id 20194888.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com/world/#/ Arbetsplats Scania
Jobbnummer 5003090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.