Service Desk Analysts
Sandvik IT Services / Datajobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken,
Stockholm eller i
hela Sverige Sandvik IT Services är Sandvikkoncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT-området.
Service Desk är Sandviks interna IT-support och den första kontakten för Sandvik IT Services kunder. Avdelningens medarbetare är representanter för Sandvik IT Services och blir många gånger det första intrycket kunder och användare får av bolaget. För oss är det viktigt att användarna upplever att vi vill hjälpa till att lösa deras IT-relaterade problem. Vi arbetar med en dynamisk plattform som ska tillgodose många användare världen över.
Primärt bidrar vi med support inom områdena Lotus Notes, Mainframe och Windows operativsystem, men också med hårdvara och produktionsapplikationer. Som stöd i vårt arbete har vi tekniker och systemutvecklare som bidrar med information och kunskap.
Nu söker vi två nya medarbetare till vår IT-support som sätter kunder och användare i fokus. Vi erbjuder ett företag i ständig utveckling och där interna utvecklingsmöjligheter mot specialiserade områden är möjligt.
Publiceringsdatum2011-09-02Dina arbetsuppgifterSom Service Desk Analyst kommer dina arbetsuppgifter innefatta att:
• stötta och ge råd till användare av interna system genom support via telefon och mail.
• analysera incidenter och requests.
• upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor.
• hänvisa vidare komplexa problem till second och third line support.
• erbjuda assistans i tekniska frågor samt dela kunskap och erfarenhet med kollegor globalt.
Arbetstiderna är schemalagda.
ProfilVi söker dig med en utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå samt några års erfarenhet från IT och/eller IT-supportverksamhet. Erfarenhet från kundservice, tidigare Service Desk arbete eller liknande är meriterande.
Som person är du analytisk och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har förmåga att samarbeta med andra. Du är genuint serviceinriktad och får kunden att känna sig trygg genom det bemötande du ger. Du har en personlig mognad att hantera stressade situationer och kan bemöta våra kunder med flexibilitet och engagemang. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Övriga språk är meriterande.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Isa Eriksson, Team Manager, 026-26 16 68
Sara Svedberg, Operations Manager, 026-26 18 29
Madeleine Fridolfsson, HR Advisor, 026-26 16 69
Facklig kontaktMarlena Rackner, Unionen, 026-26 27 48
Anna-Karin Westin, Akademikerföreningen, 026-26 27 80
Urban Marklund, Ledarna, 026-26 19 25
Tidsplan för denna rekrytering:
v. 35-38 Ansökningstid
v. 41-42 AnställningsIntervjuer
v. 43 Anställningserbjudande. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Välkommen med din ansökan senast 2011-09-25.
Läs mer om Sandvik och ansök via
www.sandvik.se/jobb, jobb-id: 310659.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 40.
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 310659
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagSandvik IT Services
AdressSandvik IT Services
xxxxx SANDVIKEN
Jobbnummer 1019491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.