Service desk agent till TietoEvry i Stockholm

Cleverex Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service desk agent till TietoEvry i Stockholm" (publicerad 2022-02-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cleverex Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-02-08

Om företaget
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Om tjänsten
Till TietoEvry söker vi nu en IT-supportmedarbetare som ska komplettera deras support-team. Supporten jobbar med att ge den främsta servicen till företagets kunder. För den här tjänsten kommer utgå från Stockholms kontoret, och dina arbetstider kommer antingen vara 7.00-15.30 eller 8.30-17.00. Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex och arbeta via oss, ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem på sikt.

Du erbjuds
• En anställning hos oss med schyssta villkor redan från start som konsult
• En möjlighet att få bli en del av vår kund och utveckla dina kunskaper

Dina arbetsuppgifter
I din roll som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att hjälpa kunder via telefon och mejl där du kommer stötta dem med service och att presentera lösningar. I första hand kommer du att hantera ärenden på egen hand men vid mer komplicerade ärenden förväntas du fortsatt att bemöta kunden på bästa sätt och kan du inte lösa det själv kommer du kunna få hjälp och hänvisa kunden vidare. De arbetar med 1st och 2nd line support och stöttar kunderna med olika typer av felsökning. Det kan vara högt och lågt, alltifrån lösenordsbyten till fjärrstyrningar. Deras mål är att ha 65% first contact resolution rate.

Profil
• Avklarad gymnasieutbildning, mot IT eller liknade.
• Har baskunskaper i ITIL
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det är i dessa språk kommunikationen sker. Du är trygg i både tal och skrift.
• Har svenskt medborgarskap
• Ha erfarenhet av att arbeta med 1st, 2nd line support och/eller Service desk agent med 1-3 års erfarenhet av 1st line-arbete.
• Erfarenhet av att jobbat mot större kunder är en stor fördel.

Det är även meriterande om du:
• Kommit i kontakt med Active Directory
• Har erfarenhet av Citrix eller Exchange

Vem är du som person?
Vi tror att du bäst beskrivs som en person med stor ansvarstagande känsla, något som kommer fram när du arbetar med kunder såväl som din inställning gentemot din egna personliga utveckling. Du har en personlig mognad och är mogen i hur du framför och tar emot feedback. Vidare är du en positiv och lösningsfokuserad person, något man märker direkt i första samtal med dig!

Övrig information
Start: Enligt ÖK
Omfattning: Heltid, kontorstider.
Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cleverex Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "193".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cleverex Sverige AB (org.nr 556903-9166), https://cleverex.se/

Arbetsplats
Cleverex Bemanning AB

Jobbnummer
6323499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cleverex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cleverex Sverige AB: