Senior Teamledare till vår Nöjesbokning
AB Gröna Lunds Tivoli / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Gröna Lunds Tivoli i Stockholm Gästens resa till några av Sveriges främsta besöksmål börjar många gånger med en kontakt med oss på Nöjesbokningen. Här ger vi våra gäster absolut bästa möjliga service och information så att de väl på plats kan få en oförglömlig upplevelse! Nöjesbokningen ansvarar för att boka in upplevelser, besvara telefonsamtal, mail och meddelanden via sociala medier, ge support till gäster som behöver hjälp och att informera om parkernas produkter och utbud. Nu söker vi en Senior Teamledare som ska bidra till att hens kollegor får dem allra bästa förutsättningarna för att utvecklas och hjälpa alla gäster som kontaktar våra parker via vår koncerngemensamma kundtjänst.
I den här rollen kommer du dagligen administrera och arbeta i många olika typer av system, både för ärende- och personalhantering samt intern kommunikation. I takt med att avdelningen/företaget utvecklas och optimeras, kommer vikten av datahantering och en effektiv informationsdelning vara essentiell för att avdelningen ska kunna matcha de förändrade krav som vår omvärld ställer på gästupplevelse och digital tillgänglighet. Du ansvarar för att hålla dig uppdaterad med den tekniska utvecklingen samt uppsöka och implementera nya tekniska lösningar. Genom närvaro och dialog med våra gäster och medarbetare får du förutsättningar att upptäcka och analysera trender och återkommande utmaningar. Ditt ansvar som Senior Teamledare är att tillsammans med Operativ chef effektivt kommunicera detta gentemot medarbetare i avdelningen och resten av företaget. Därför ser vi att du är kunskapssökande och löpande tillskansar dig information om vår övriga drift.
Vem söker vi?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Till tjänsten som Senior Teamledare söker vi en ledare som brinner för försäljning och att ge service i världsklass. Du är en förebild för våra medarbetare och som sådan är det viktigt att du dagligen visar ditt engagemang och förståelse för våra gäster och deras upplevelser.
Som person är du tillmötesgående och besitter en smittsam entusiasm för goda gästmöten och utveckling av medarbetare. Du trivs i miljöer med högt tempo och många intryck, kan med lätthet prioritera mellan arbetsuppgifter av varierande angelägenhet och har en lösningsorienterad inställning till utmaningar. Nöjesbokningen är en av de mest informationstäta avdelningarna i företaget. Hos oss är det under högsäsong en daglig ström av ny information via olika kanaler från både gäster och kollegor, vilket ställer krav på dig som daglig ledare att kunna snabbt fatta beslut och ändra rutiner, med både drift och medarbetare i åtanke.
Relationsbyggande är en stor del av tjänsten och därför krävs det att du är en utåtriktad person som gillar att kommunicera med människor.
Ditt uppdrag blir att tillsammans med Operativ chef ansvara för den tekniska utvecklingen av avdelningen samt den säsongsrelaterade driften, innefattande; arbetsmiljö, personalansvar, utbildning och arbetsverktyg. Därför ställs det även krav på att du är detaljorienterad och noggrann.
Din ledarprofil är coachande, tålmodig och välkomnande.
Under delar av året och vid behov, kommer du även förväntas arbeta med direkt ärendehantering mot gäst.
Vidare ser vi att du har:
• Tidigare erfarenhet av ledarskap
• Grundläggande kunskaper i arbetsmiljö och arbetsrätt
• Mycket goda datakunskaper
• God analytisk förmåga
• Erfarenhet att arbeta och driva utveckling av ärendehantering och informationsflöden
• Erfarenhet av implementering av nya system
• Erfarenhet av att digitalisera arbetsprocesser inom kundtjänstfunktion
• Du som söker talar och skriver på svenska och engelska obehindrat
Mer om tjänsten
Du rapporterar till Operativ Chef för Nöjesbokningen på Gröna Lund och är placerad på Gröna Lunds Tivoli.
Tillträde 1 oktober. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Individuell lönesättning enligt överenskommelse samt övriga förmåner enligt kollektivavtal med Unionen. Arbetstid under vardagar, kvällar och helger enligt verksamhetens behov.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessika Rosén Dahlgren, Operativ Chef för Nöjesbokningen på Gröna Lund, via
jessika.rosen@gronalund.com.
Sista ansökningsdag är den 15 augusti. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida, ej via e-post.
I denna rekryteringsprocess har vi noga valt rekryteringskanaler och undanber oss kontakt från annonsförsäljare och liknande.
Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, tio restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. Varje år har Gröna Lund ca 1500 anställda under säsong och besöks av ca 1,6 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.
Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Gröna Lunds Tivoli (org.nr 556014-0823),
http://www.gronalund.com/ Arbetsplats Gröna Lund
Jobbnummer 7975389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.