Senior assistent
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) i Linköping,
Mjölby,
Katrineholm eller i
hela Sverige Nu söker vi en senior assistent
För att bygga världens mest resurseffektiva region, föregås allt vårt arbete på Tekniska verken av strategisk planering, framtagande av affärsplaner samt public affairs. Just nu söker vi en senior assistent som ska vara en stödfunktion inom dessa aktiviteter och för två av koncernens staber. Du kommer arbeta administrativt och koordinerande och behöver trivas i en kommunikativ roll som kräver god planering. I uppdraget ingår även att vara en stödfunktion till Utvecklingsklustret Energi AB; ett bolag till vilket Tekniska verken är en av initiativtagarna.
Publiceringsdatum2021-01-20Dina arbetsuppgifter - Agera administrativ- och koordinerande stödfunktion för uppföljningar, sammanställningar och rapportering
- Vara väl insatt i aktuella system och ge stöd för dessa
- Planera och koordinera interna möten, konferenser och event
- Ge administrativt stöd för mötesplanering och kallelser, dokumenthantering, protokoll samt insamling och sammanställning av underlag
- Ge stöd för intern kommunikation och koordinering
- Stötta Utvecklingsklustret med förberedelser och genomförande av styrelsemöten
Du som person är drivande, handlingskraftig och noggrann i dina åtaganden. Du trivs med att vara spindeln i nätet och arbeta för att få saker att fungera. Med din goda förmåga att kommunicera och strukturera arbetet uppnår du effektivitet och samtidigt får ihop laget.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
- Datakunskap inom Microsoft Office
- Grundläggande kunskap om ekonomi och bolagsrätt
- Ekonomisk utbildning, som lägst på gymnasienivå
- God förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Bred erfarenhet av ansvarstagande
- Erfarenhet av planering, koordinering och uppföljning
- Erfarenhet av att leda och genomföra mindre projekt
Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:
- Koordinering och rollen som stödfunktion till flera organisationer
- Utbildning inom projektledning
- Offentlighetsprincipen, arkivutbildning
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Ulrika Unell, chef för Strategi, affärsutveckling och public affairs, 013-20 81 81. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Andreas Berlin, SEKO, 013-20 92 18. För rekryteringsprocessen svarar rekryterare Linn Forslund, 013-20 94 13.
Välkommen med din ansökan
Är du intresserad? Vi vill gärna ha din ansökan senast den 14 februari.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) (org.nr 556004-9727),
https://www.tekniskaverken.se/ Arbetsplats Tekniska Verken
Jobbnummer 5531810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.