Senior AP Accountant till Sesami

Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Sesami Cash Management Technologies Nordic AB belongs to Sesami Cash Management Technologies Corporation which is part of the Canada based GardaWorld, one of the world's largest privately owned integrated security and risk company. Sesami is a global cash ecosystem performance and technology company providing financial institutions and consumer businesses the ability to work with a single partner across the full spectrum of cash management products and services. These include advisory, business intelligence, and analytics; a comprehensive and customizable software suite for tracking, forecasting, and data aggregation; managed product maintenance, cash ecosystem services, and processing services delivered by best-in-class third-party cash operators wherever our clients operate; and leading intelligent cash automation and security device options, including Tidel and Gunnebo Cash Management solutions.

Sesami behöver nu förstärka teamet Shared Service Finance, SSF, med en senior Accounts Payable Accountant.
SSF består av 8-10 personer och är ett prestigelöst team med gott samarbete över gränserna. De präglas av ansvarstagande och en nyfikenhet att lära.

Kontoret är beläget i Sisjön, men det finns flexibilitet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om du så önskar.

Om rollen
AP-teamet hanterar alla dagliga aktiviteter inom leverantörsreskontran och säkerställer att processerna är effektiva. Samarbetet ligger alltid nära till hands och ni stöttar varandra i arbetet. I din roll jobbar du gentemot hela organisationen och kommer dagligen att ha kontakter i både de nordiska och europeiska länderna samt externt gentemot olika leverantörer runt om i världen. Att ha så många kontaktytor ställer krav på en hög servicenivå, en professionalism i ditt uttryckssätt och en fingertoppskänsla i att hantera ärenden som dyker upp.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

• Ansvar för datainmatning, validering och behandling av alla olika typer av fakturor

• Granska, validera och stämma av avvikelser i fakturor

• Ansvar för att kommunicera avvikelser mellan inköpsordrar och leverantörsfakturor

• Avstämningar av AP-konton i månadssluten

Utöver detta ingår också att aktivt arbeta med att effektivisera och förbättra de befintliga processerna och rutinerna för arbetet på avdelningen. Du kommer även att vara behjälplig med andra redovisningsrelaterade uppgifter på avdelningen vid behov.

Publiceringsdatum
2023-03-31

Profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i ett internationellt bolag och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Du har god vana att hantera stora mängder data och har troligtvis arbetat i ett större affärssystem tidigare. Har du erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 är det meriterande. Grundläggande för att lyckas i rollen är en generellt god systemvana och att kunna använda Excel som arbetsredskap.
Du behöver vara flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift, behärskar du ytterligare språk är det positivt.

Som person är du en lagspelare som trivs att jobba i ett nära samarbete tillsammans med dina kollegor. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till nya situationer är inte ett problem för dig, snarare tvärt om. Sesami är en organisation där den ena dagen inte alltid är den andra lik, vilket du med din nyfikenhet både tycker är roligt och intressant.

Ditt arbetssätt präglas av struktur, ansvar och noggrannhet. Du har en förmåga att se till både detaljer och helhet utan att tappa din effektivitet. Du är professionell och smidig i ditt sätt att kommunicera och är prestigelös och serviceinriktad i dina kontakter med andra.

Så ansöker du
I denna rekrytering har Sesami valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-21. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Sofia Obstfelder Garellick
sofia.obstfeldergarellick@sjr.se
0766-471607

Jobbnummer
7612451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):