Sektionsassistent till sektion Resenärsservice
Trafikförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Nacka eller i
hela Sverige Om tjänsten
I rollen som sektionsassistent stöttar du sektionschefen och övriga medarbetare löpande med service och administration kring pågående projekt och aktiviteter inom sektionen. Som sektionsassistent verkar du inom många områden och du prioriterar och driver dina arbetsuppgifter självständigt. Rollen som assistent innebär en varierande vardag fylld av administrativa uppgifter och löpande kontakt med flera i organisationen.
Sektion Resenärsservice är en sektion som kommer bli större efter årsskiftet. Förändringarna innebär att sektionen kommer vara uppdelad på åtta funktioner med sammanlagt 34 medarbetare.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• administration kring möten, presentationer etc.
• administration kring nyanställda
• kontaktperson för utbildningar
• fakturahantering i Agresso
• reseadministration
• konsultadministration
• "super-user" i dokumenthanteringssystem i EDIT
• administration av innehåll på sektionens intranät.
Att jobbba hos oss
Vårt uppdrag - den gemensamma resan. Att jobba på trafikförvaltningen, verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet, innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2, 3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet.
Våra värderingar är öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Vem är du?
I rekryteringsprocessen fäster vi stor vikt vid din erfarenhet under de senaste fem åren och söker dig som har slutförd gymnasieexamen och flera års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat administrativt stöd. Du har en god stilistisk förmåga och formulerar dig väl i såväl tal som skrift. Du är en van användare av MS Office och har lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet. Det är även meriterande med kunskap i dokument- och ärendehanteringssystem.
I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, flexibel och har sinne för ordning och reda. Du är ansvarstagande, service- och kvalitetsmedveten och har en god förmåga att självständigt prioritera dina arbetsuppgifter effektivt för att möta deadlines. Vidare har du en god social förmåga, är lyhörd och prestigelös och du trivs i en stundom intensiv arbetsmiljö.
Information och ansökan
Har du frågor eller funderingar? I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Välkommen att kontakta rekryteringskonsulterna Karin Risberg, tfn 08-555 651 10 och Andrea Molander, tfn 08-555 650 75.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande.
Sista ansökningsdag är 2019-01-15. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Anita Buske, Vision, tfn 08-686 38 26
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken. Du hittar oss också på Linkedin.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare, provanställning 6 månader
Publiceringsdatum2018-12-19ErsättningFast lön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Nordberg
anna.nordberg@sll.seFöretagTrafikförvaltningen
AdressTrafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
11218 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 100
Jobbnummer 4518501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.