Samordnare till Hemtjänsten
Flens Kommun / Undersköterskejobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning äldre, avdelning myndighet och avdelning barn, unga, vuxna.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Vi söker dig som gärna är utbildad undersköterska och har dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.
Krav är: Körkort, erfarenhet från hemtjänst och dokumenterad erfarenhet av arbete som samordnare.
Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Detta innefattar att du har datorvana, kan tolka och planera utifrån biståndsbeslut samt kunna se lösningar och tycka att det är roligt. Du har även förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Bra svenska i tal och skrift är ett krav.
För att trivas i denna tjänst är det också bra att vara flexibel, stresstålig och lösningsfokuserad, även social kompetens erfordras då du har hand om din personalgrupp och är ansiktet utåt mot våra kunder och deras anhöriga.
Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschef för att säkerställa att våra brukare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ansvarar även för att säkerställa bemanning på kort och lång sikt.
I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, bemanningsenheten, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, sjukhusen samt andra myndigheter. Du som samordnare kan även komma att jobba ute på fältet vid behov.
Erfarenhet och kunskap av att jobba med Intraphone, Combine och Time Care är meriterande.
Arbetsuppgifter/uppdrag
• Schemaläggning
• Bistå medarbetarna i arbetet med genomförandeplaner och uppföljning
• Löpande uppföljning och avstämning utifrån effektivitets- och kvalitetsparametrar tillsammans med ansvarig chef och medarbetare.
• Stötta medarbetarna i frågor om dagliga arbetet
• Planera ut insatser till brukare i området
• Administrativt arbete såsom kontera fakturor, stämma av i lönehanteringssystemet och tillstyrka arbetspass/frånvaro etc.
• Fältarbete vid behov
• Bistå enhetschef i rekrytering av ny personal
• Delta och bibehålla god samverkan med socialsekreterare, region och hälso-och sjukvårdsenheten.
Publiceringsdatum2023-02-13KvalifikationerVi söker dig som har en god administrativ förmåga och kan strukturera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att använda olika digitala verktyg och sätter dig snabbt in i olika system. Du är tydlig i din kommunikation i svenska i både tal och skrift. Relevant utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande, liksom erfarenhet av schemaläggning, personalplanering eller annat administrativt arbete.
Som samordnare behöver du vara skicklig på att strukturera arbetet samt att skapa och upprätthålla planeringar med individen i fokus. Eftersom verksamheten varierar mycket från dag till dag krävs att du är bra på att hitta lösningar på problem samt är flexibel och kan ställa om till nya förutsättningar. För att lyckas i uppdraget krävs även en bra samarbetsförmåga samtidigt som du driver ditt arbete framåt på ett självständigt sätt.
B-körkort är ett krav inom några av våra verksamheter
Varaktighet/omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning
Övrig informationProvanställning kan komma att tillämpas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande.
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientavgiften inom sjukvården upp till högkostnadsskydd.
TillträdeTillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2023-03-10
Ersättning Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flens kommun (org.nr 212000-0332),
https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Flens Kommun
Kontakt Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter,
0157-43 00 00 Jobbnummer 7442142
Observera att sista ansökningsdag har passerat.