Samordnare/planerare sökes till A-omsorg till Örebro

A-Omsorg AB / Administratörsjobb / Örebro
2022-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare/planerare sökes till A-omsorg till Örebro" (publicerad 2022-05-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A-Omsorg AB i Örebro, Motala, Skövde, Upplands Väsby, Jönköping eller i hela Sverige

Vem är det vi söker?

• Du har erfarenhet av självständigt arbete som planerare/kundansvarig eller erfarenhet av liknande administrativ/samordnarroll inom verksamhetsområdet.
• Kunskap inom verksamhetssystemen Treserva TES, och Phoniro men framförallt schemaläggnings-programmet t.ex. Carefox.
• Du har goda datorkunskaper i Officepaketet samt inom olika IT-system.
• Det är önskvärt att du arbetat själv som vårdpersonal eller planerare inom hemtjänst.
• Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera.
• Som samordnare är det viktigt att vara flexibel, trygg i sig själv, se möjligheter, ha många ärenden i gång och kunna fatta beslut.

Vad innebär rollen som samordnare i hemtjänsten?

Du kommer därför bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt samt kundkontakter . I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Du kommer behöva följa upp insatserna och beställningen med omsorgstagarens kontaktperson. Därigenom se till så att beställningen överenskommer med behovet och omsorgstagarens mål och sålunda kontakta bistånd hos kommunen. Planeringen görs enligt kundernas önskemål och personalens förutsättningar.

Vidare arbetar du nära enhetschefen och biträdande enhetschefen med vilka du har regelbunden kontakt för exempelvis redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka.

Hemtjänsten är en verksamhet som snabbt förändras med nya och ändrade beslut inom Sol och HSL dagligen samt att kunna tillgodose våra omsorgstagares önskemål om olika aktiviteter med kort varsel. Vidare tar du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten kräver att genomgå. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.

Vad kommer du mer specifikt att arbeta med?

• Planera insatser enligt Socialtjänstlagen.
• Ha ansvar för den dagliga planeringen av hemtjänsten.
• Planera och fördela ut uppdrag från kommunens biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdsinsatser från hemsjukvården.
• Upprätta genomförandeplaner i samråd med brukaren samt kontaktpersonen.
• Säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen.
• Göra hembesök hos våra nya kunder samt vid förändringar.
• Handleda personal, rapportera och stödja medarbetare i självservice.
• Ha löpande kontakt med vårdcentraler och biståndshandläggare.
• Arbetsleda vid gruppmöten och andra möten.
• Samarbeta med enhetschef i semesterplanering, ledigheter osv.
• Korttidsrekrytera inom hemtjänsten samt hantera schemaläggning.
• Vara en länk gällande kontakter med biståndshandläggare, hemsjukvård, personal, brukare och anhöriga samt mellan medarbetare och enhetschef.
• Vara delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter.
• Övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar.
• Vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma.
• Svara på frågor som uppstår i verksamheten och vara tillgänglig per telefon samt svara medarbetare.

Det är viktigt att vårdtagaren ska vara i fokus och att kringtiden minimeras så långt det går. samordnaren är direkt underställd enhetschefen. Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo, trevliga arbetskamrater där humor är en viktig ingrediens.

Så, vilka är vi?

A-omsorg vänder sig till äldre- och funktionsnedsatta personer som bor på Örebro kommun och behöver stöd och hjälp för att bo kvar i sin bostad. Det kan gälla omvårdnadsinsatser eller stöd- och servicetjänster i form av promenader, måltids- och städtjänster. Vi erbjuder omvårdnadsinsatser mellan 7:00-23:30. Alla våra insatser sker inom ramen för ett biståndsbeslut, vi lyssnar på kundens behov för att sedan uppfylla kraven som ställs på oss. Hos A-omsorg arbetar cirka 100 engagerade medarbetare och hemtjänsten har ca 300 kunder. Vi är en blandad personalgrupp utifrån kön, ålder och nationaliteter. Ledningsgruppen på enheten består av enhetschef, biträdande enhetschef, ekonomiansvarig, planerare och kundansvarige.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Publiceringsdatum
2022-03-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-16

Adress
A-Omsorg AB
Drakenbergsgatan 1C
70219 Örebro

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Samordnare/planerare ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
A-Omsorg AB (org.nr 556918-5035)
Drakenbergsgatan 1C (visa karta)
702 19  ÖREBRO

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: halil@aomsorg.se

Arbetsplats
A-omsorg

Kontakt
Halil Ercan
halil@aomsorg.se
010-3333620

Jobbnummer
6445643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A-Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A-Omsorg AB: