Samordnare av ledsagar- och avlösarservice inom LSS - Kristianstads kommun - Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Kristianstad
Samordnare av ledsagar- och avlösarservice inom LSS
Kristianstads kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Nu söker vi en samordnare till vår ledsagar- och avlösarservice inom LSS.

Målgruppen består av vuxna, barn och unga med funktionsnedsättningar inom LSS personkretsar. Vi söker dig som är utåtriktad och flexibel och som har förmåga att nätverka och matcha personer och uppdrag. Resultatet kommer att bero på din förmåga att motivera, coacha och stödja personalen samt din fallenhet för att upprätthålla rutin och struktur. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Vår vision är att stärka individen.

Publiceringsdatum
2018-06-19

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ansvarar du för att verkställa insatserna ledsagar- och avlösarservice enligt LSS - Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Du ska samordna, strukturera och verkställa det dagliga arbetet på vår enhet för ledsagar- och avlösarservice. Uppdraget innebär att tillsammans med kund och ledsagare/avlösare kartlägga, planera och strukturera det individuella stödet för att skapa möjlighet till egen utveckling hos den enskilde. Detta görs i samarbete med myndighetsenheten och en stödpedagog. I arbetsuppgifterna ingår även att rekrytera ny personal till vår ledsagar- och avlösarservice.

Arbetet är flexibelt och varierande. Dokumentation och lönerapportering, kontakt med anhöriga samt gode män ingår även i arbetet. Arbetstiden är i grunden förlagd till vardagar 8-17 men kan vid akuta ärenden förläggas till annan tid och dag.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har för området lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, och vi ser gärna att du har arbetat med målgruppen tidigare.

Då kommunikation, dokumentation och administration är viktiga delar i verksamheten förutsätter arbetet att du behärskar svenska språket både i tal och skrift och kan arbeta självständigt med datorer. Önskvärt är om du har erfarenhet av dokumentationsprogram, exempelvis Procapita. I tjänsten tar du dig runt Kristianstads kommun i våra bilar, därför krävs B-körkort.

Du har ett professionellt förhållningssätt som innefattar ödmjukhet, tålamod, flexibilitet och kreativitet. Du bör ha en god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt och ha förmåga att ta ansvar och ta egna initiativ. Att vara samordnare innebär ofta snabba förändringar och det gäller att vara flexibel och möta dessa på ett bra sätt. Som samordnare bör du även kunna planera och prioritera ditt arbete. Du har en positiv grundsyn och ett humanistiskt förhållningssätt.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din placering är stöd- och serviceenheten med central placering i Kristianstad. Om du blir erbjuden anställning inom stöd-och Serviceenheten behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Sandra Mårtensson på telefon 044-13 55 56 eller enhetschef Sofie Johansson på telefon 044-13 63 38.

Sista ansökningsdag är 2018-07-03.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-03
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/525
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Mårtensson, enhetschef 044-13 55 56
Sofie Johansson, enhetschef 044-13 63 38

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4213420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: