Samordnare

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2023-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Vill du vara med i teamet som arbetar med universitetets övergång till en digital dokumenthantering? Vill du stötta verksamheten i att hitta nya arbetssätt och har du förutsättningar för att hitta nya lösningar utifrån ett helhetsperspektiv på universitetets processer? Tycker du att detta låter spännande - då hoppas vi att du söker denna anställning hos oss!

Universitetsledningens stab utgör universitetsledningens närmsta strategiska och administrativa stöd.

Universitetsledningens stab utgör universitetsledningens närmsta strategiska och administrativa stöd. Staben ansvarar bland annat för verksamhetsplanering, samordning och uppföljning av universitetets verksamhet samt förvaltningsjuridik. Inom universitetsledningens stab finns sektionen för arkiv och registratur, som tillhandahåller stöd inom registratur och central arkivhantering.

Inom Universitetsledningens stab finns Sektionen för arkiv och registratur, som tillhandahåller stöd inom registratur och central arkivhantering och driver utvecklingsfrågor inom området. Exempel på utvecklingsfrågor inom området är e-arkiv, e-signering och fortsatt utveckling av vårt Samarbetsverktyg. Du kommer tillsammans med resten av sektionen och staben utgöra en viktig del i det fortsatta strategiska och operativa arbetet kring Göteborgs universitets digitala dokumenthantering.

Publiceringsdatum
2021-12-22

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare med fokus på digital dokumenthantering på Sektionen för arkiv och registratur arbetar du i en central funktion inom universitetet. Det pågår ett intensivt arbete med att ta fram och utveckla och implementera olika digitala lösningar inom området dokumenthantering, och du kommer att vara en del i detta arbete. Du kommer att arbeta med att utveckla universitetets arbete med e-signering och ge stöd och support till verksamheten. Deltagande i olika utvecklingsinitiativ kommer att ingå i tjänsten, och en viktig del kommer att vara att stötta i de nya arbetssätt som universitetets Samarbetsverktyg erbjuder inom digital dokumenthantering inklusive utveckling av ärendeflöden och beslutshanteringen. Du kommer också i viss mån arbeta inom sektionens båda funktioner, registraturet och arkivfunktionen, med löpande uppgifter.

Kontakter och samarbete med alla universitetets delar och givetvis övriga delar av Gemensamma förvaltningen är en naturlig och viktig del av arbetet. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i tjänsten.

Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten

• Hitta lösningar för att omsätta verksamhetens behov till möjliga nya arbetssätt
• Ge support och stöd inom området digital dokumenthantering
• Ta fram utbildningsmaterial, rutinbeskrivningar samt hålla i utbildningar och workshops
• Tillsammans med objektspecialisten för diarieföringssystemet fortsätta utveckla e-tjänster och automatiserade flöden kopplade till diariet

Bredden på arbetsuppgifter är stor och din roll kan komma att förändras beroende på verksamhetens utveckling. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• Examen från högskoleutbildning
• God IT- och systemvana
• Erfarenhet av diarieföring och praktiskt arkivarbete
• Arbetslivserfarenhet inom administration

Det är meriterande med

• God kännedom om ett lärosätes olika verksamhetsområden
• Erfarenhet av arbete i W3D3
• God kännedom om regelverket som omger allmänna handlingar

Som person är du ansvarstagande och har en god förmåga att utveckla och bibehålla förtroendefulla relationer på olika nivåer i organisationen. Vi söker dig som är nyfiken och vill bidra till att utveckla Göteborgs universitet inom digital dokumenthantering. Hos oss kommer du att arbeta i en händelserik arbetsmiljö vilket också ställer krav på flexibilitet och en förmåga att tänka om och ändra sin planering när det krävs. Du har förmåga att arbeta självständigt med problemlösning och driver arbetet framåt samtidigt som du har en stark teamkänsla och förmåga till helhetssyn. Du måste behärska verksamhetens arbetsspråk, svenska och engelska, i tal och skrift.

I denna process kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och ditt intresse för tjänsten, motivera därför väl i ditt personliga brev varför du söker just denna tjänst.

Anställning
Anställningen är en tillsvidare på heltid, 100% med placering tills vidare vid Universitetsledningens stab, sektionen för arkiv och registratur. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Sektionschef Maria Elmlund 031-786 6549, maria.elmlund@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-01-12.



Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
6203367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: