Samordnare

Umeå universitet, Universitetsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Umeå
2015-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2020-01-17) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå universitet, Universitetsförvaltningen i Umeå, Skellefteå eller i hela Sverige

Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 31 500 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.

Umeå universitet utvecklar samspelet mellan forskning, utbildning, samverkan och innovation som utmanar gränser och spelar en central roll i regionens utveckling.

Enheten för externa relationer, ER, är en central förvaltningsenhet med uppgift att erbjuda ett professionellt stöd till universitetsledning, fakulteter och institutioner inom samverkan och forskningsfinansiering. Vid enheten arbetar 20 personer fördelade på de två verksamhetsområdena Samverkan och Forskningsfinansiering.

Vi söker nu en samordnare med huvudsakliga arbetsuppgifter med att utveckla och implementera samverkansmodeller samt söka och koordinera samverkansinriktade utvecklingsprojekt. Inom ett par av samverkansmodellerna utgör karriärfrågor en viktig del av arbetet. Givetvis vill du även bidra till att utveckla hela verksamheten, där kultur- kompetens och strukturpåverkande utvecklingsarbete är centralt.

Vi söker Dig som har högskoleutbildning om minst 180 hp och dokumenterad erfarenhet av projektledning, kontaktskapande arbete mellan universitet, näringsliv och samhälle samt av erfarenhet av att skriva ansökningar. Du ska ha kunskap om akademisk verksamhet och ett universitetets organisation och förutsättningar samt erfarenhet av metoder i karriärplanering och coachning. Dessutom ser vi det som meriterande ifall du har erfarenhet av att föreläsa och undervisa.

Vi söker dig med förmåga att skapa goda relationer med såväl arbetsgivare som universitetets institutioner. Du har ett lösningsorienterat och självständigt arbetssätt, är ansvarsfull och engagerad och van att ta initiativ och prioritera. Du är intresserad av samhällsutveckling och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift  såväl på svenska som engelska.

Tjänsten är ett vikariat på ca ett år.  

Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Hans-Olov Byquist, tel 072-538 53 55, e-post hans-olov.byquist@umu.se eller verksamhetsledare Anna Mannelqvist, tel 070-661 51 92, e-post  anna.mannelqvist@umu.se .

Umeå universitet vill erbjuda en miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vid varje rekrytering strävar vi efter ökad mångfald och använder möjligheten till positiv särbehandling.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2015-09-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-25
Ange följande referens när du ansöker: AN 2.2.1-924-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans-Olov Byqvist 072-538 53 55
Anna Mannelqvist 070-661 51 92
Hanna Rantamäki 090-786 62 71

Facklig kontakt
SACO 090-786 53 65
SEKO 090-786 52 96
ST 090-786 54 31

Företag
Umeå universitet, Universitetsförvaltningen

Adress
Umeå universitet, Universitetsförvaltningen
Umeå universitet
90187 Umeå

Kontorsadress
Umeå universitet

Jobbnummer
2426859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå universitet, Universitetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå universitet, Universitetsförvaltningen: