Säljstöd till uppdrag inom energibranschen

Academic Work Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-04-26


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av säljstöd och är redo för en spännande roll med stort ansvar och variation? Vi söker nu en strukturerad och självgående person till ett uppdrag där du får vara med och stötta återförsäljare i en pågående systemförändring - samtidigt som du är med och bygger upp en ny säljstödsfunktion från grunden.

OM TJÄNSTEN
I rollen som säljstödskoordinator kliver du in i ett affärsnära team inom energibranschen som just nu genomför ett större byte av affärssystem för sina återförsäljare. Parallellt med detta ska en ny intern säljstödsfunktion etableras - och här kommer du att spela en viktig roll.

Du kommer att vara länken mellan återförsäljarna och den interna organisationen, stötta i systemfrågor, driva förbättringsarbete och strukturera upp dokumentation och informationsflöden. Rollen passar dig som trivs med att ha många kontaktytor och som gillar att skapa ordning, driva saker framåt och bidra med affärsfokus.

Du erbjuds

• En varierad roll där du får kombinera administration, koordinering och affärsutveckling
• Möjlighet att påverka strukturer och arbetssätt i ett pågående förändringsarbete
• Ett sammansvetsat team med hög energi och starkt samarbete
• Placering i moderna lokaler i Stockholm, med viss möjlighet till hybridarbete

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-04-26

Dina arbetsuppgifter
• Stötta återförsäljare i affärssystem för order, planering och fakturering
• Dokumentera och bygga upp intern kunskap om systemet
• Ansvara för informationsflöde till återförsäljare
• Skapa och strukturera försäljningsmaterial, kundportaler och gemensamma servrar
• Samordna affärsutvecklingsinitiativ inom teamet
• Hantera administrativa uppgifter och dagliga interna/externa ärenden

VI SÖKER DIG SOM
• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande relevant erfarenhet
• Tidigare erfarenhet av arbete inom säljstöd eller liknande affärsstödjande roll
• Vana att arbeta i affärssystem (order, avtal, prissättning, fakturering, rapporter)
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
• Har arbetat med återförsäljare
• Har erfarenhet av att koordinera komplexa uppgifter eller arbeta tvärfunktionellt

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Tillitsfull
• Hjälpsam
• Social
• Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15112064".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9306322

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: