Säljchef Kundflöde - Stora Coop Trelleborg
LedarTeamet AB / Ekonomijobb / Trelleborg
2019-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljchef Kundflöde - Stora Coop Trelleborg" (publicerad 2019-03-18) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LedarTeamet AB i Trelleborg,
Malmö,
Lund,
Ystad,
Kävlinge eller i
hela Sverige Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.
Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.
Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en Säljchef till Stora Coop Trelleborg som slår upp dörrarna i höst.
Vår helt nybyggda butik kommer att erbjuda det lilla extra till våra kunder och vi söker dig med en positiv anda och engagemang, som brinner för kundmötet och älskar att sälja!
Är du den vi söker och vill vara med från första byggstenen till att forma ett härligt team som ska göra skillnad på Trelleborgs marknad med kunden i Fokus? Fortsätt då att läsa!
Som Säljchef Kundflöde ansvarar du för butikens samtliga områden inom det personliga kundmötet där du driver frågor och aktiviteter utifrån att maximera NKI. Du har fullt personalansvar och når dina mål genom dina medarbetares prestationer. Du leder coachar, engagerar och följer upp dina medarbetare utifrån gemensamma arbetssätt. Du säkerställer goda kundmöten så väl i bemanningspunkter som i butik samt planerar och genomför marknadsaktiviteter för att stärka kunderbjudandet på den lokala marknaden. Genom ditt ledarskap skapar du såväl inspiration som arbetsglädje och förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll.
Du är en förebild och agerar i enlighet med Coops värderingar och Coops kundlöfte "prisvärd", "hållbar", "matglädje".
Ansvarsområden
Säkerställa högklassig kundupplevelse och utveckling av kunderbjudande genom att:
* Implementera och arbeta med ständiga förbättringar i kundmötet.
* Ansvara för att säkerställa plan, genomförande och uppföljning av aktiviteter för att maximera NKI
* Ansvara för butikens genomförande av "mjuka kundrundor"
* Ansvara för optimal bemanning i alla servicepunkter
* Vidareutveckla och anpassa kunderbjudandet till lokala marknaden (t ex lokala leverantörer och sortiment)
* Ansvara för lokala marknadsaktiviteter, kundevents mm
* Ansvara för våra medlemsfrågor och arbetar tillsammans med ägarombudet
* Övergripande ansvara för butikens schema
* Säkerställa effektiva rutinscheman inom delegerade ansvarsområden
* Arbeta med ständiga förbättringar för att minska Fys & svinn
* Personalansvar
Vidare ingår att leda och förmedla utifrån våra gemensamma arbetssätt samt att:
* Arbetsleda, delegera, målstyra, coacha, utveckla och följa upp medarbetare
* Arbeta utifrån gemensamma verktyg så som PU-samtal, rehabilitering, MI-undersökning
* Ansvara för rätt användning av maskiner och annan utrustning inom ansvarsområdet (t ex skärmaskin)
* Säkerställa och verka för en god arbetsmiljö såväl fysisk som psykosocial
* Säkerställa rätt kompetens genom kompetensutveckling och kvalitativ rekrytering
* Ansvara för att driva och följa upp prestation
* Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid
Publiceringsdatum2019-02-28Utbildningsbakgrund * Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Ledarutbildning eller ledarerfarenhet
Erfarenhet/kompetens
* Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom dagligvaruhandeln
* Tjänsten kräver dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare
* Tjänsten kräver dokumenterade goda resultat i verksamhet med eget resultatansvar
* Dokumenterad ledarerfarenhet från dagligvarubutik är meriterande
Dina personliga egenskaper * Kommunikativ i både tal och skrift
* Coachande och engagerande
* Affärsmässig
* Resultat- och kundinriktad
* Metodisk och strukturerad
* Uthållig
* Självständig med eget driv
* Kontaktpersoner
I den här rekryteringen samarbetar vi med Ledarteamet som löpande behandlar ansökningar och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Blom
mikael@ledarteamet.se 0733 - 62 13 71
Sussi Anthav
sussi@ledarteamet.se 076-809 18 63
FöretagLedarTeamet AB
AdressLedarTeamet AB
Härdgatan 23 A
43232 Varberg
KontorsadressHärdgatan 23 A
Jobbnummer 4641355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.